Ga naar inhoud

forum Spam


Margo

Aanbevolen berichten

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

waarschijnlijk zoals je zelf zegt.. is het een drukbezochte site... en zullen het yahoo en google bots zijn... die proberen in te loggen...

omdat je een captcha hebt kunnen ze geen formulieren invullen waardoor er ook niets op het forum komt te staan...

dit "inloggen" is alleen maar goed... want hierdoor kun je zien dat er google en yahoo bots zijn.. (en nog veel meer)... die je website in hun database up to date houden...

je kunt dit trouwens "uitschakelen" met een meta tag.... maar dan moet je wel elke pagina voorzien van die meta tag... en dat kan wel eens HEEL lang duren..

je schakelt het hier niet mee uit.. maar je verlengt de tijd wanneer die bots terug mogen komen naar je site... maar tegenwoordig werken die niet meer zoals ze horen te werken... bots zijn daar tegenwoordig tegen bestemd... maar je kan het er altijd inzetten...

de code voor het verlengen van bezoeken van bots:
(dit zet je in je <head> </head> gedeelte)

<meta name="revisit-after" content="30 days">

de code voor het tegengaan van bezoeken van onderliggende pagina's

(dit zet je ook in je <head> </head> gedeelte)

<meta name="robots" content="nofollow, noindex">

(je zou het noindex kunnen verwijderen... en gewoon content="nofollow" kunnen laten staan.... hierdoor komt hij toch nog weer in de zoekindexering.. maar gaat hij niet meer onderliggende pagina's bezoeken)

[code]

maar zoals ik al eerder zei.... het is juist alleen maar goed dat je zo veel wordt bezocht... voor je rang in de zoekindexeringslijst...

er kunnen wat bots tussen zitten die de boel proberen te verzieken door te proberen in te loggen in je adminpanel... maar dit kunnen ook google of yahoo bots zijn...

ze gaan onderliggende pagina's bezoeken... en komen dan terecht op je adminpanel

als je PHPBB3 zou gebruiken heb je daarin een lijst met allerlei bots die je pagina kunnen bezoeken.... en als er dat dus op komt te staan bij laatst bezochte mensen : google bot

dan is dat het teken dat je mogelijk hoger in de ranglijsten komt te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:ciao: leroy

Dank je voor je antwoord....

Klopt het is ook een heel druk bezochte website.

Google en andere zoekbots staan dagelijks in de lijst met "gasten"

Oo is het niet zomaar mogelijk lid te worden, wij hebben een identificatie en als leden dat doorlopen hebben controleer ik zelf vaak nog even IP nummer en andere gegevens.

(dit is puur mijn eigen ding)

Op zich maakt het ons niet uit als we hoog in de zoeklijsten staan, ons idee is als mensen ons nodig hebben vinden ze ons.

Ik denk dan ook dat deze bots die soms de boel verzieken niet binnen zullen komen.

dank je voor je uitgebreide antwoord..

Liefs Margo

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de ip adressen bekeken leroy, het waren niet de ip adressen van google noch van yahoo bots ;)

het waren ip adressen van "particulieren"

Toch wel he...............dat dacht ik al...

en die IP adressen zijn bij ons ook geband...

Uit allerlei landen komen die IP nummers, al zegt dat natuurlijk ook niks.

Liefs Margo

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik jou was zou ik gewoon zorgen dat je de laatste updates voor je forum neemt en meer kan je niet doen hoor..

je kan hun ip bannen maar als het hackers zijn gebruiken ze gewoon een proxy.

en op die manier kunnen ze toch nog op je site.

dus 1oplossing als het hackers zijn kan je niks doen zonder in je code te rommelen.

zorg gewoon dat je forum up to date blijft

mvg.zero

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Zero.....

Mijn forum is altijd op to date, de laatste updates worden gelijk geinstaleerd....

Hele gekke dingen meld ik aan Alfahosting waar ik mijn forum host, en ik moet ook eerlijk zeggen, de jongens van Alfahosting zijn ook erg allert op hackers.

Als het moet gooien ze het forum dicht om alles beter te onderzoeken.

Thanx voor je antwoord...

Liefs margo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Hallo......

Ik schaam me een hoedje, door drukke werkzaamheden en enig ongeregeld heden op mijn eigen forum ben ik bijna nergens anders aan toe gekomen.....

Mijn oprechte exuues....

Ik heb inmiddels van SMF begrepen dat hun een Mod hebben geschreven specifiek voor spammers....

Op dit moment komen spammers door mijn verificatie.

Ik ga die Mod van SMF op mijn forum instaleren.

Dank jullie wel...

Liefs Margo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.