Ga naar inhoud

forum Spam


Margo

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik weet niet of ik dit hier op de juiste plek heb neergezet, anders moeten de mods het even voor me verplaatsen.

Ik ben zelf webmaster van een gepsreks forum, net als dit forum.

Wij bestaan al bijna 6 jaar.

het aanmelden op mijn forum geschied door goedkeuren van de beheerder, deze maatregel moesten we nemen omdat er ontzettend veel spammers binnen komen.

De IP nummers die zich aanmelden controleren wij oa op deze website:

Stop Forum Spam - Search

Stop forum spam.

Als ik een IP nummer vind die bij mij probeert in te loggen en die staat op deze website geef ik gelijk een ban.

Die banlijst loopt al aardig op, want dagelijks proberen wel 10 tot 15 van deze IP nummers lid te worden.

Nu vraag ik me af, is er niet meer tegen te doen dan alleen bannen?

want zelfs als deze IP nummers een ban hebben blijven ze dapper proberen.

Als ik zelf dan online kijk, en kijk welke acties ze hebben gedaan zie ik staan dat ze in mijn beheer proberen te komen.

De beveiliging op mijn forum is heel goed, en ze komen zo echt niet binnen.

Ik host mijn site ook bij Alfahosting en ook hen heb ik al wel eens IP nummers door gemailt, maar het is werkelijk een dagtaak om daar mee bezig te zijn.

Misschien lopen andere webmasters hier ook tegen aan.

Liefs Margo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ik weet niet op wat voor een systeem uw forum draait?

(phpbb? vbulletin... iets anders?)

heel vaak zijn dit bots die proberen binnen te dringen.

die kan je vaak al tegen houden door een captcha toe te voegen in het registratie gedeelte.

geef anders een paar van deze ip nummers door als u wilt.

dit mag ook via een PM :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn forum draait op SMF 1.1.7 de laatste update.

Ik heb inderdaad een aanmelding waarbij een verificatie nodig is....

daardoor kunnen ze ook niet binnen, maar ze proberen het nog wel dagelijks, waarvan ik dan denk joh geef het op :ciao:

Ik zal je even via Pm nummers doorgeven, inmiddels heb ik al een behoorlijke verzameling :laugh:

Liefs Margo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een beetje kunt scripten, kun je een script schrijven dat automatisch IP's opzoekt op de Stop Spam website. Het resultaat sla je daarna op in je eigen database: slechte IP's automatisch bannen en goede IP's in een whitelist. Zulke scripts bestaan, maar ik heb niet direct een idee waar je deze kunt vinden voor jouw forumsoftware.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.