Ga naar inhoud

Laptop freeze


Riban

Aanbevolen berichten

Een virus is uitgesloten maar je laptop kan wel gehackt zijn . Om dit na te gaan controleer je (als je pc volledig opgestart is) of het lampje van je hdd\ssd aanstaat zo ja.

Sluit je laptop onmiddellijk af van het internet in zet je freewall maximum hierna kan je weer verbinden met het net.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit de link die je in bericht #6 hebt gepost onthoud ik dat je laptop een HP Pavilion dv8-1110eb is, kan je dit nog eens checken ?

Kan je een link naar een Speccy-logje posten, liefst geproduceerd wanneer je de laptop reeds enige tijd hebt gebruikt (belast) ? ...

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit de link die je in bericht #6 hebt gepost onthoud ik dat je laptop een HP Pavilion dv8-1110eb is, kan je dit nog eens checken ?

inderdaad, dit klopt, ik ga nu het logje maken heb hem nog niet zo heel lang in gebruik maar vandaag is hij al verschillende keren uitgevallen... dus ik ga het risico niet lopen om lang te wachten.

- - - Updated - - -

http://speccy.piriform.com/results/qairnBaOeNCPyLOYLErhSok

hierzo

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de HP website zijn geen drivers voor je laptop beschikbaar voor Windows 8.1, enkel voor Windows 7 waarmee hij geleverd werd.

Temperaturen: processor = 80°C, moederbord = 79°C, grafische kaart = 77°C.

Gebruik jij je laptop op een harde, gladde en stofvrije ondergrond ?

Te hoge temperaturen van een PC / laptop worden meestal veroorzaakt door een te hoog stofgehalte. Om dit op een veilige manier te verwijderen verwijzen we graag naar deze zeer duidelijke uitleg.

Neem de tips grondig door en doe het nodige om je systeem stofvrij te (laten) maken…nadien kan je ons dan de nieuwe resultaten van Speccy bezorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

normaal wel, ik heb deze meegekregen via mijn school die voor de licenties zorgt...

ik heb mijn laptop stofvrij gemaakt en idd de temperaturen zijn wel serieus gedaalt:

CPU 56°

Moederbord 53°

Grafische kaart 53°

HDD's +- 30°

nu afwachten of het idd het probleem oplost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen

Tot nu toe heeft mijn laptop het uitgehouden, dus hier mag een slotje op :)

Ik ben enorm verbaasd dat het 'ontstoffen' toch zoveel impact kan hebben, ik raad dus ook iedereen aan om het regelmatig te doen. Ik ga me vanaf nu voornemen om het minstens 2x per jaar te doen.

Ook het (misschien onnodig) plaatsen van een SSD schijf geeft prachtige resultaten!

Iedereen bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.