Ga naar inhoud

Laptop vind geen draadloze netwerken.


DaanP

Aanbevolen berichten

Origineel geeft het netwerkcentrum dit beeld:

post-49734-1417705909,5926_thumb.jpg

Bij 'scenario 1' ondervind ik wel een probleem. Wanneer ik 'Intel® Centrino...' uitschakel, schakelen ook automatisch beide 'Microsoft virtual WiFi ...' uit! Hieronder beeldmateriaal van dit probleem:

post-49734-1417705909,5345_thumb.jpg

Het Ipconfiglogje dat hierbij hoort is het volgende:

[ATTACH]34902[/ATTACH]

Wanneer ik 'scenario 2' toepas creeër ik volgend beeld en logje:

post-49734-1417705909,5686_thumb.jpg

[ATTACH]34904[/ATTACH]

ipconfig.txt

ipconfig2.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo DaanP,

Bedankt voor de toelichting. Schakel alle adapters opnieuw in, we gaan even controleren indien we de adapter manueel kunnen instellen.

Ga naar Start > Configuratiescherm > Netwerk en Internet > Netwerkcentrum > Adapterinstellingen Wijzigen.

Rechtsklik op Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter #2 en kies Eigenschappen.

Klik vervolgens op Internet Protocol Versie 4 (TCP/IPv4) en kies opnieuw Eigenschappen.

Selecteer de optie "Het volgende IP gebruiken:" en vul onderstaande gegevens in:

IP-adres: 192.168.16.2

Subnetmasker: 255.255.255.0

Standaard gateway: 192.168.1.1

Bij "De volgende DNS-serveradressen gebruiken:" geef je onderstaande gegevens in:

Voorkeurs DNS-server: 192.168.1.1

Alternatieve DNS-server: 8.8.8.8

Bevestig met OK.

Indien dit niet werkt kan je ook eens de standaard gateway en voorkeurs DNS-server wijzigen in 192.168.16.1

Laat maar weten als dit iets met zich mee brengt :-)

Kan je ons tevens wat meer informatie geven over je netwerkconfiguratie? Maak je gebruik van een enkele modem/router of zijn er tussenstations als draadloze netwerkpunten aanwezig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je systeem is vrij van malware en je hebt de juiste driver geïnstalleerd, maar heb je je draadloze netwerkadapter ook ingeschakeld ?

Er zijn meestal twee mogelijkheden om deze in te schakelen: een schuifschakelaartje welke zich aan de voorkant / zijkant van je laptop bevindt of door gebruik te maken van een toetsencombinatie bijvoorbeeld de Fn-toets in combinatie met de F2-toets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fn-combinaties werkten reeds niet meer van voor de herstelling! Maar nu dus terug wel, bedankt hiervoor!

De systeemherstel kan nu wel met succes uitgevoerd worden, maar heeft geen positieve gevolgen voor mijn internetverbinding tot op heden. Nog steeds geen verbinding na het uitvoeren van een systeemherstel die met succes alles herstelde naar 28/06/2014.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.