Ga naar inhoud

laptop valt uit bij het inpluggen van de voeding stekker.


jens

Aanbevolen berichten

misschien kan je uw hdd eens in de laptop van je broer steken en op die manier terug een OS installeren.

Daarna terug de hdd in jouw laptop steken en kijken wat er gebeurd.

Als beide laptops hetzelfde zijn kan het werken.

had ik ook al eens aan gedacht, maar hij zit net sinds vorige week binnen om te kijken wat exact het zal zijn. De reden dat hij zo laat is binnen gegaan is omdat de winkel in verlof was, en daarom kon ik verder ook niks laten weten op het forum waarvoor mijn excuses. normaal ge zien verwacht ik een telefoontje van de winkel vanaf dinsdag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De laptop is terug, maar de computerwinkel zegt dat het het moederbord is dat defect is, 1 iets blijf ik raar vinden, dat hij met de hirens boot cd blijft werken maar in normaal opstart menu uitvalt :/ zou het dan gwn iets kleins kunnen zijn van het moederbord dat hij bij het gewoon opstarten nodig heeft maar bij de hirens boot cd niet? ik ken immer wel niet her doorloop proces van een moederbord :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij hetzelfde probleem, lijkt me dus stug dat het moederboard defect is. Als je goed luisterd hoor je een klik tijdens het uitschakelen van de laptop als je de voedingstekker aansluit. Mijn vraag is dus: Laptop wordt bewust uitgeschakeld door een relais of zoiets als je de voeding aansluit wat zou dit kunnen zijn.

Denk zelf aan een temp.bewaking maar weet het niet zeker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels wat gestoeid met de laptop. Als je via F2 in de bios zit dan kun je de voeding aansluiten en valt de laptop niet uit. Het gebeurt dus alleen als windows opgestart wordt. Wie kan helpen?

Het ligt dus niet aan de stekkerverbinding want dan zou het ook gebeuren als je in de bios zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels wat gestoeid met de laptop. Als je via F2 in de bios zit dan kun je de voeding aansluiten en valt de laptop niet uit. Het gebeurt dus alleen als windows opgestart wordt. Wie kan helpen?

Het ligt dus niet aan de stekkerverbinding want dan zou het ook gebeuren als je in de bios zit.

het lijkt inderdaad exact hetzelfde probleem te zijn, bij mij is het ook enkel bij windows dat hij uitvalt bij het insteken van de voeding, draai ik op een hirens boot cd heb ik dat probleem niet, maar de klik die je hoort is denk ik eerder je hdd die plots stilvalt door het uitvallen van de laptop, want mijn hdd had dit ook en sinds ik dan met een recovery cd op een andere hdd wilde installeren hoorde ik die klik niet meer, maar ik vind het ook een raar probleem. Volgens mij is het maar iets kleins dat defect is op het moederbord en allesinds iets dat te maken heeft waar de voeding toekomt ofzo. maar waar blijft een grote vraag :/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

vandaag tot de conclusie gekomen dat de computer winkel gewoon gelogen heeft om geld te kunnen verdienen,

het is helemaal niet mijn moederbord, het was gewoon de CPU die het had begeven, dus mocht ik hem laten maken hebben bij de winkel dan zou ik de prijs van een moederbord betaald hebben terwijl zij dan maar de cpu zouden vervangen hebben. dus voor je een bios update doet dat toch redelijk riskant kan zijn zou ik je cpu eerst eens nakijken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo weet je dus waar je aan toe bent. ;-)

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.