Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!


Log in om dit te volgen  
droske

Gmail account niet meer toegankelijk via windows Live Mail

    Aanbevolen berichten

    Windows 7 Ultimate SP1.

    Windows live Mail 2012.

    Ik heb enkele dagen geleden het wachtwoord van mijn Gmail account gewijzigd. Sindsdien wordt mijn gmail account in windows Live Mail afgewezen met de melding

    'De Server heeft de aanmelding geweigerd. Controleer of gebruikersnaam en wachtwoord correct zijn.'

    Hier de details van deze melding:

    WEBALERT https://accounts.google.com/ContinueSignIn? xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx enz, enz, enz Web login required.

    Configuratie:

    Account: Gmail (xxxxxx)

    Server: imap.gmail.com

    Gebruikersnaam: xxxxxx

    Protocol: IMAP

    Poort: 993

    Beveiligd(SSL): 1

    CODE: 800cccd1

    ****

    Ter attentie: De x'en heb ik over 'gevoelige' zaken heen geplaatst.

    Ik twijfel er niet aan dat de gebruikersnaam en het wachtwoord correct zijn ingesteld (aangepast) in de Gmail account voor Windows live mail.

    Met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord kan ik via de browser (FF) probleemloos inloggen op mijn gmail postbus.

    Ik heb zelfs Windows Live mail al eens grondig verwijderd, opnieuw geïnstalleerd en mijn gmail account opnieuw ingesteld.

    Wanneer ik de activiteit van mijn gmail account bij Google inkijk dan zie ik herhaalde malen bij 'ongebruikelijke activiteit' >> 'Inlogpoging van App/apparaat geblokkeerd'. Telkens met opgave van datum en tijd. deze stemmen overeen met mijn pogingen om via Windows Live mail mijn gmail account te openen.

    Bij 'recente activiteit' staat meermaals 'ingelogd via Firefox(Windows)'.

    Herkent iemand het probleem? En hoe los ik het op?

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

  • Topicstarter
  •    502

    Bedankt voor het meedenken Asus.

    Via Google was ik je tip eerder ook al op het spoor en heb die toen ook uitgevoerd.

    Er van uitgaande dat ik mogelijk iets over het hoofd zou hebben gezien heb ik die drie punten nog eens overgedaan.

    Met o.a. de volgende melding als resultaat:

    post-44557-1417705903,8029_thumb.jpg

    Het probleem is echter nog steeds niet opgelost.

    Het wissen van de CAPTCHA code verloopt ook niet zoals verwacht. Er is tijdens die procedure nergens sprake van een CAPTCHA code. Ik heb de indruk dat die instructies niet meet up to date zijn.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites


    Eventjes dieper kijken dan ... kan je het onderstaande uitvoeren en het gevraagde logje hier in je topic posten ?

    Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

    Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je hier bekijken.

    Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

    • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
    • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

    RSIT Logbestanden plaatsen

    • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
    • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
    • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

    De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Gast
    Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
    Log in om dit te volgen  

    Logo

    OVER ONS

    PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

    ×
    ×
    • Nieuwe aanmaken...

    Belangrijke informatie

    We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.