Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!


Log in om dit te volgen  
droske

Gmail account niet meer toegankelijk via windows Live Mail

    Aanbevolen berichten

  • Topicstarter
  •    518

    Ik onderhoud sinds 2005 tientallen computers van vrienden en kennissen. In al die tijd ben ik uiteraard al met zeer veel problemen van diverse aard geconfronteerd geweest en heb die altijd al kunnen oplossen.

    En plots heb ik dit probleempje op mijn eigen pc en krijg het niet opgelost. Ik snap er niets van. Het is begonnen na het wijzigen van het Google wachtwoord. Dus dat is de bron van het probleem.

    Ik kan jullie verzekeren dat er van een infectie absoluut geen sprake kan zijn. Het systeem is ook over gans de lijn Up To Date en werkt uitstekend. Het probleem zit ergens in een klein hoekje, maar waar?

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Dat begrijp ik, maar het feit dat je zowel in Internet Explorer als in Firefox via deze link niet bij de Captcha geraakt zint me niet ... vandaar mijn suggestie om wat dieper te gaan kijken.

    Via die link kom ik op het volgend scherm:

    53f0e7beee197-captcha.JPG

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    518

    Ja dat klopt, maar als je verder gaat is er nergens sprake van een CAPTCHA code. Wel kun je andere zaken opnieuw instellen, zoals je wachtwoord, e-mail adres, alternatief e-mail adres, een telefoonnummer(GSM) opgeven, diverse beveiligingsvragen dus. Nadien krijg je van Google een mail als deze:

    post-44557-1417705905,2616_thumb.jpg

    Omdat ik die wijzigingen zelf had aangebracht hoefde ik dus verder niets meer te doen. 't Is te zeggen, wel het gewijzigde wachtwoord gaan gebruiken natuurlijk. Wat ook probleemloos verloopt bij het inloggen van Google (gmail) via een browser (IE en FF).

    In Windows Live Mail lost het allemaal niets op.

    Ik zal je dadelijk die RSIT log bezorgen.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

  • Topicstarter
  •    518

    Ziehier de gevraagde log:

    [ATTACH]34825[/ATTACH]

    Om privacy redenen heb ik mijn Windows gebruikersnaam in de log vervangen door XXXXXXXXXX. Daar zal u best wel begrip voor hebben.

    log.txt

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

    Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

    • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
    • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
    • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
    • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

      C:\Users\XXXXXXXXXX\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\kn99120q.default\extensions[email="foxmarks@kei.com"]foxmarks@kei.com[/email];fs
     C:\Users\XXXXXXXXXX\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\kn99120q.default\extensions\
     {a0d7ccb3-214d-498b-b4aa-0e8fda9a7bf7};fs
     emptyfolderscheck;delete 
    startupall; 
    filesrcm;

    • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
    • Do a Deep Scan

    • Auto Clean
    • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
    • Klik nu op de knop "Run script".
    • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
    • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
    • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

    Zoek.exe logbestand plaatsen

    • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
    • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

    Vervang in het invulvak je XXXXXX wél door je gebruikersnaam !!!

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    518

    Als ervaren hulpverleners zullen jullie wel aangevoeld hebben dat ik weinig of geen heil verwachtte van die RSIT log en Zoek.exe. Ik was en ben er echt wel zeker van dat er met mijn pc echt niets mis is.

    Ik ben er van meet af aan van overtuigd geweest dat het probleem in een instelling bij Google zou zitten.

    Om daar zeker van te zijn heb ik in tussentijd mijn Gmail account getest via Windows Live mail op een andere computer en via E-mail van mijn Android tablet. Ook bij deze twee stelde zich hetzelfde probleem.

    Mijn inlogpogingen op beide toestellen leverden mij nogmaals een mail van Google op via mijn alternatief e-mail adres. Uiteindelijk leidde me dat dan toch tot de oplossing.

    Ik toon hier de procedure aan de hand van door mij bewerkte afbeeldingen.

    post-44557-1417705908,8201_thumb.jpg

    Blijkbaar heeft Google zijn beveiliging voor Apps verscherpt gehad en zijn die voor mij pas van kracht geworden nadat ik mijn wachtwoord gewijzigd heb. je kant dat wel hé, je wordt daarbij met gebruiksvoorwaarden geconfronteerd waarmee men in dergelijke gevallen sowieso instemt.

    Uit respect voor de moeite die de hulpverleners hier gedaan hebben vond ik het maar normaal dat ik op een zo duidelijk mogelijke manier hier de weg naar de oplossing plaats. Wie weet komt dat nog wel eens voor iemand van pas.

    post-44557-1417705908,6718_thumb.jpg

    post-44557-1417705908,7276_thumb.jpg

    post-44557-1417705908,7764_thumb.jpg

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Gast
    Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
    Log in om dit te volgen  

    Logo

    OVER ONS

    PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

    ×
    ×
    • Nieuwe aanmaken...

    Belangrijke informatie

    We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.