Ga naar inhoud

Windows start niet meer op, na niet-voltooide updates


lagast

Aanbevolen berichten

Hallo,

Een paar dagen geleden heeft mijn computer het begeven.

Oorzaak:

Tijdens het uitvoeren van Windows Update is de computer uitgevallen.

Blijkbaar zat de stroomkabel niet goed in. Mijn schuld.

Bij het opstarten de volgende dag, kreeg ik melding dat de computer dus niet correct was afgesloten en systeemherstel vereist werd.

Helaas is deze systeemherstel ook mislukt en sloot de pc af.

Sedert dat moment zit ik in een “loop”

Tijdens opstarten is FOTO 1 het eerste dat ik te zien krijg.

Als ik op “Details van diagnose- en…” klik krijg ik gewoon een rapport waar je niets kan aanklikken en ik niet veel wijzer uit wordt.

“Voltooien”, “annuleren” of “x” leveren mij allemaal hetzelfde resultaat op, computer die heropstart en weer bij FOTO 1 uitkomt.

Als ik op “Geavanceerd opties voor…” klik, krijg ik foto 2, daar kan ik land selecteren.

"Annuleren" of "X" laat de PC opnieuw opstarten.

Na selectie van landinstelling krijg ik foto 3 en kan ik dus enkel “OK” of “X” klikken en dan start de PC opnieuw op en kom ik opnieuw bij foto 1 uit.

Conclussie een “loop” of hoe we het ook moeten noemen.

Via F2 in BIOS setup levert mij niks op. Te weinig kennis.

F9 Boot menu ook niets.

Ik heb normaal wel een dvd met back up van windows.

Is er een mogelijkheid om mijn PC alsnog terug te krijgen naar fabriekherstellingen?

Er staan geen noemenswaardige bestanden op de PC, gezien ik deze af en toe back up op een externe schijf.

Dus systeemherstel hoeft niet perse. Wel zou ik mijn computer weer kunnen gebruiken.

Alvast bedankt voor jullie tips/medewerking!

Groeten,

Sven.

FOTO 1:

Foto1.jpg

FOTO 2

Foto2.jpg

FOTO 3

Foto3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vrees dat je zonder dat rapport, waar je zelf niks van begrijpt, te overleggen niet de vereiste hulp kan verwachten....

overigens: start de pc wel op in veilige modus? daar kom je door pc uit te zetten, wederom aanzetten en tokkelen op f8 tot je een menu krijgt waarin je kan kiezen voor opstarten in veilige modus.

lukt dat, dan zie je een wat vervormd bureaublad, maar dat hoort zo.

probeer nu via start-alle programma's-bureauaccessoires-systeemwerkset-systeemherstel een herstelpunt terug te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veilige modus lukt ook niet, alle soorten opstart heb ik reeds geprobeerd.

Dat rapport kan ik vanavond proberen foto van te nemen, maar kan het niet kopiëren in een bestand gezien ik helemaal geen bureaublad krijg.

Ik heb tot niets toegang, enkel het scherm die foutmelding geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie hieronder afbeelding van het rapport.

Geen duidelijke meldingen. Alle foutcodes zijn "0x0" en er staat dus dat er zonder succes gepoogd is de oorzaak te bepalen.

Voor het overig blijft de pc bij alles gewoon heropstarten en me dezelfde vensters weergeven.

Iemand enig idee wat ik hiermee kan aanvangen?

post-7757-1417705914,4441_thumb.jpg

post-7757-1417705914,4931_thumb.jpg

post-7757-1417705914,54_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan daar geen brood van bakken, wellicht iemand anders wel.

je hebt een dvd met een backup van windows: is dat een imagekopie, dan kan je die terugzetten met dezelfde software als waarmee die gemaakt werd.

is het een gewone kopieerslag van c: naar dvd (al lijkt me een dvd daarvoor iets te beperkt) dan heb je er hoeganaamd niks aan.

ik zou in jouw geval een botte herinstall van windwos doen.

of je pc een recovermogelijkheid heeft weet ik niet en zal je dus moeten nakijken in de handleiding.

handigtse is: een w7 dvd daarmee opstarten en zodra die bij de schijfopties aankomt de bestaande c:-partitie wissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

ik had onlangs een vergelijkbaar probleem kreeg ongeveer dezelfde fout schermen, bij jouw tweede scherm moet je wel "verenigde staten(toetsenindeling)" veranderen naar Belgisch, punt en toen ik dat deed kreeg ik de mogelijkheden om o.a een ssyteem herstel te doen en dan zetten hij de installatie terug naar een datum dat ik wou er was zelfs de mogelijkheid om meer herstelpunten te zien en dus verder terug te zetten..

gr

catmen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.