Ga naar inhoud

Geen wifi verbinding


bianca35

Aanbevolen berichten

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ik denk dat ik morgen een nieuwe windows 7 er maar ga op gooien en maar weer vers begin meschien helpt dat

mvg

Bianca

Ik meen te mogen veronderstellen dat het om een merk-pc gaat (DELL). Merk-pc's kun je terug zetten naar fabrieksinstelling (Zie meegeleverde handleiding). Heb je van die mogelijkheid al ooit gebruik gemaakt?

Je spreekt hier nu weer van " een nieuwe Windows 7 er op gooien" maar dat had je toch eerder al gedaan (is al bijna 2 maand geleden) en daarna zat je toch met dat WIFI probleem. Ik begrijp trouwens niet goed wat je bedoelt met " een nieuwe Windows 7 er op gooien". Zo ga je niet te werk met merkcomputers hé. Ikzelf maak vlak na de ingebruikname van een pc sowieso altijd een systeem-image en een Fulldisk image met bv Acronis True Image (betalend), Easeus Todo backup (gratis) of Macrium Reflect Free (gratis). Zo heb je naast de mogelijkheid van de fabrieks-recovery ook die images nog achter de hand.

Kun je ons eens vertellen of je nog over één van de mogelijkheden beschikt?

Uiteraard kan de WIFI adapter stuk zijn, maar daar hoe ik nu nog niet direct rekening mee. Hoewel je dat snel kunt testen door je een WIFI-USB adapter aan te schaffen (vanaf 9 euro).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Stegisoft

Als de kleintjes vanavond slapen ga ik het even doen, Denk niet dat het probleem oplost maar je weet maar nooit.

Hoi Droske

Ja zeker zoals ik al eerder heb aan gegeven gaat het om een Alienware m14x van dell, ik heb hem over gekocht van iemand en hellaas zat er geen handleiding meer bij, Maar ach als ik iets wil weten gebruik ik Google.

Toen de wifi stopte met werken heb ik een systeem herstel gedaan om te zien of het probleem daar mee verholpen zou worden maar nee helaas niet dus heb ik op een gegeven moment maar een nieuwe windows 7 er op gegooit, Alle drivers weer geinstaleerd en de wifi wou toen wel de verbindingen zien die er waren maar niet verbinden met de wifi, dus de nieuwe windows heeft niet geholpen.

na veel zoeken, lezen en tip van een vriend ben ik naar deze forum toe gekomen voor hulp

Ik heb veel mogelijkheden geprobeerd en het is nog niet verholpen..zoals te zien op de laatste screenshot na het instaleren van de drivers is het erger geworden

de wifi doet het helemaal niet meer.

Van Acronis True Image heb ik wel is gehoort maar zoals je al zei ''vlak na ingebruikname'' dus bij een verse windows zal maar zeggen, een image maken waar je altijd op terug kan vallen als er iets fout gaat, ik heb dat niet en weet ook niet hoe die programmas werken, maar goed ik doe gewoon een systeem herstel lijkt mij het zelfde effect te hebben.

Maar een nieuwe windows op een computer installeren kan geen kwaad lijkt mij en is alleen maar goed denk ik, zo is het mij geleerd dan.

sla meeste dingen op een extrene harde schijf die ik wil houden en en gooi er dan een nieuwe windows op en begin op nieuw, Me plaatjes,videos en enkele games die ik speel er weer op en je kan er weer tegen aan alles werkt weer snel, Hoop dat je nu begrijpt wat ik bedoel met '' een nieuwe windows er op gooien '' zo is het mij geleerd en ik weet niet beter eigelijk, Ik ben niet zo goed met computers.

Een wifi usb adapter aanschaffen? Als de wifi adapter in de laptop stuk is dan zal de wifi usb het ook niet doen ? meschien wel een idee dan.

Maar ik ga er eerst is een nieuwe windows op gooien vanavond :)

mvg

Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een wifi usb adapter aanschaffen? Als de wifi adapter in de laptop stuk is dan zal de wifi usb het ook niet doen ? meschien wel een idee dan.

Maar ik ga er eerst is een nieuwe windows op gooien vanavond :)

mvg

Bianca

Dat zie je toch totaal fout hoor.

Net zoals met Systeemherstel. Systeemherstel en het terugzetten van een systeemimage of het terugkeren naar fabrieksinstelling dat zijn totaal andere werelden.

Je doet er goed aan je daar eens goed over te informeren want zoals je nu bezig bent...

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK droske bedankt voor het advies.

Hoi Stegisoft!

Het is me gelukt om een nieuwe windows erop te gooien en ik had nog even een rondje gemaakt op de forum van DELL om te zien of ik daar wat gelijke problemen kon vinden

ik zag daar een post wat er een beetje op leek, diegene had ook een wifi probleem en kreeg een link waar hij zijn driver vandaan moest halen

die link leiden naar de site van INTEL daar kon ik een computer analyze doen en die zag dat ik geen wifi driver had en gaf mij de Intel centrino wireless-N 1000

ok dat was iets anders dan de de gene van de dell site dus ik heb hem maar geprobeerd

nu krijg ik weer al me wifi connecties te zien maar kan helaas nog steeds niet verbinden op me wifi.....kan het meschien een instelling zijn of zo, meschien staat er iets niet goed ingesteld. ik gebruik me juiste gebruikers naam en wachtwoord om in te loggen op de wifi dat weet ik want me telefoon maakt wel connectie..

ik ben echt radeloos nu ...

hier een screenshot zodat je kunt zien bij me hardware dat hij hem weer herkent en rechts onder mij wifi connecties zijn weer te zien

2ytns0l.png\

mvg

Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Waarom heb je een "openbaar" netwerk (zie icoontje / bankje) en geen Thuisnetwerk?

Wijzig dat eens in het netwerkcentrum.

Ken je de naam van je eigen netwerk? Of m.a.w. welk van de netwerken "in bereik" die in de lijst getoond worden is jouw netwerk?

Ik zie er daar bv drie van Ziggo... Kun je dat verklaren?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.