Ga naar inhoud

Extra memory werkt niet


m&m

Aanbevolen berichten

Ik las het idd.

dan is mijn volgende vraag,,weet je zeker dat de ddr die je er bij wilt plaatsen niet defect zijn??

plaats anders alleen even de "nieuwe ddr" in de eerste en het tweede slot(gerekend vanaf de cpu.) NB. de cpu gebruikt van slot 1 de eerste 8mb. als daar dus geen ddr is geplaatst zal de pc ook niet starten.

Als de pc opgestart kan worden is het defect ervan uitgesloten.

mvgr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Memtest86+ vannacht en deze voormiddag laten draaien, hier is een foto van het scherm voor ik de test afgesloten heb:

post-50073-1417705939,2265_thumb.jpg

Nogmaals voor de duidelijkheid: deze test is uitgevoerd zonder de nieuwe ddr.

I.v.m. bericht #13: in het eerste en tweede slot gerekend vanaf de CPU heb ik de nieuwe ddr nog niet gestoken, dus ik zou dat nog kunnen proberen. Maar in de handleiding stond dat je altijd DIMM 1 en 2 moet combineren en daarna DIMM 3 en 4. Dat heb ik wel al gedaan, toen had ik dezelfde error.

Ik heb trouwens nog wat specifiekere informatie over de error (i.p.v. enkel die "buzzing sound" zoals op het YouTube filmpje). Op de pc zijn 4 LEDs die kunnen oplichten wanneer er bijvoorbeeld iets misloopt bij het opstarten. In mijn geval is dat LED 1 en 3. Ik plak hier het stuk tekst uit de handleiding over die LED-melding gaat:

Memory modules are detected,

but a memory configuration or

compatibility error exists.

• Ensure that no special memory

module/memory connector placement

requirements exist (see "DDR2 Memory

Overview" on page 68).

• Verify that the memory modules that you are

installing are compatible with your computer

(see "DDR2 Memory Overview" on page 68).

aangepast door m&m
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik het probleem gevonden heb.

Ik heb het type van mijn extra DDR opgezocht op internet en het blijkt 400mhz te zijn. Dat wordt ondersteund. Maar ik las in de handleiding nog het volgende:

NOTICE: Do not install ECC or buffered memory modules. Only unbuffered, non-ECC memory is supported.

Ik kende ECC zelfs niet, maar ik heb nu ontdekt dat de extra DDR ECC is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

RAM dat niet ondersteund wordt kan inderdaad ook voor een dergelijke reactie zorgen, zo weet je meteen ook waar je aan toe bent.

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.