Ga naar inhoud

Videokaarten


elanto

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik wil een nieuwe PC aankopen en heb volgende aanbieding in zicht:Medion i7-4790 (€ 900) 16GB RAM met Videokaart GTX 750 1 Gb. en dezelfde met GTX 745 16 GB RAM 2 Gb (€1000) met GTX 745 Videokaart. Ik heb deze eens vergeleken met elkaar en zie een duidelijk verschil.

Eerste vraag: will je ook eens nazien welke kaart het beste is voor videobewerking met Studio17 van Pinnacle.

Tweede vraag: wal zou hiervoor eventueel een ander alternatief kunnen zijn.

Voor zover ik reeds heb gezien zou voor een stabiele bewerking voor het digitaliseren van mijn oude VHS en SVHS opnames best een videokaart van minstens 2 Gb.

Alvast mijn dank voor uw antwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag elanto,

Hoe meer geheugen er op een videokaart zit, hoe meer voorbewerkte beeld-onderdelen erin passen. Hierdoor hoeven minder compromissen tussen snelheid en detailweergave gesloten te worden. Een groot videogeheugen is bij hoge resoluties belangrijker, want hoe hoger de resolutie des te meer pixels je hebt en hoe meer geheugen er moet zijn om de textures op te kunnen slaan. Ook gebruikt anti-aliasing veel geheugen. Dit wordt vooral gebruikt in spellen, maar zeker en vast ook in jouw geval voor film- en fotobewerking bv. Een kaart met een groter geheugen is alleen aanmerkelijk sneller als die een meer geavanceerde chipset bezit, dus wees ook zeker dat je moederbord dit aankan bij wijze van spreken. We kunnen dus besluiten dat hoe meer GRAM je GPU bezit, waarbij 2GB GRAM zeker voldoende is, hoe meer dit in jouw voordeel zal uitkomen. Zeker en vast met de GTX 745 2GB.

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.