Ga naar inhoud

Pc is erg traag


beaba

Aanbevolen berichten

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat begrijp ik niet helemaal. Office Editing... Zie hier: https://support.google.com/chromebook/answer/2481498?hl=

Lazy Man = Chrome downloads stond tussen mijn extensies maar was niet ingeschakeld. Rechten hierbij: alleen browsergeschiedenis lezen...

Speed Dial staat tussen mijn extensies maar was ook niet ingeschakeld, had dat ooit eens uitgeprobeerd.

Maakt het verschil als ze uitstaan of dat je ze helemaal verwijderd dan?

Ik had syncen aan staan in Chrome ivm meerdere computers. Ze staan er hierdoor weer in.

Wil je me nog eens uitleggen dan waarom deze niet OK zijn volgens jou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat slotje komt voor zover ik kan beoordelen door deze extensie: https://chrome.google.com/webstore/detail/app-launcher-customizer-f/ponjkmladgjfjgllmhnkhgbgocdigcjm/details

Heb er inmiddels een aantal verwijderd. Ik heb een afbeelding bijgevoegd van de extensies die actief zijn. Denk je dat dit er echt teveel zijn en het probleem veroorzaken?

post-46971-1417705943,3109_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet alleen de vraag of de extensies op zich wel betrouwbaar zijn, vaak zitten er ook tussen die van downloadsites komen die niet erg betrouwbaar zijn (en dus mogelijke besmettingen met zich meedragen). Alleen op basis van de naam van de extensie kan je dit niet beoordelen, maar op basis van een aantal andere parameters haalt bvb. zoek.exe deze er wel tussenuit als besmet.

Naar mijn aanvoelen zijn dit er inderdaad té veel. Bij het starten van de browser loopt die telkens het hele rijtje van ingeschakelde extensies af en laat deze (al dan niet) in werking treden. Dat zou - normaal - een vertraging moeten opleveren, die je niet hebt als je extensieloos aan het browsen gaat. Vraag is of je deze allemaal wel degelijk gebruikt of niet ? Indien niet, zou ik ze niet alleen uitschakelen, maar wel degelijk volledig verwijderen. Met het aantal extensies in je laatste bericht valt best te leven. Heeft dit ondertussen ook een invloed gehad op de snelheid ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist niet dat uitgeschakelde extensies hier invloed op hadden. Ik heb heb nu alle uitgeschakelde extensies en apps verwijder. Helaas merk ik nog geen of erg weinig verschil. Het laden van de extensie zoals bijvoorbeeld gmail en lastpass duurt nog steeds erg lang. Ik hoorde net van een kennis die ook de extensie App Launcher Customizer for Google™ gebruikt geen geel driehoekje in https te zien krijgt.

Bij het opstarten net kreeg ik de melding "de volgende pagina's reageren niet..." Deze krijg ik dan ook tussendoor nog eens te zien.

post-46971-1417705943,4705_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een vraagje. Twee dagen geleden heb ik al mijn bladwijzers opnieuw gerangschikt. De map andere bladwijzers was helemaal leeg. Nu staan de "oude bladwijzers" er weer. Kan ik dit nog makkelijk herstellen zonder dat ik weer alle bladwijzers door moet lopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaan we eens even een ander spoor bewandelen ...

Ga naar de site van ESET Online Scanner.

Klik op de knop “Run ESET Online Scanner”

In een apart scherm krijg je de vraag om EsetSmartInstaller te downloaden

Klik op de link van esetsmartinstaller_enu.exe en dan start de download automatisch op.

Kies voor “Download” van dit bestand.

Klik op “uitvoeren” van dit bestand esetsmartinstaller_enu.exe

Zet een vinkje bij “YES, I accept the Terms of Use”

Klik op “Start”

Klik op "Advanced settings"

Zet een vinkje bij de volgende opties:

  • Remove found threats
  • Scan archives
  • Scan for potentially unwanted applications
  • Scan for potentially unsafe applications
  • Enable Anti-Stealth technology

Klik op “Start”

De computer wordt nu gescand. Dit kan best lang duren, heb dus geduld.

Je mag het venster sluiten wanneer de scan klaar is.

Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage. Dit logje vind je op de locatie C:\\Program Files\\Eset\\EsetOnlineScanner\\log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.