Ga naar inhoud

Na I-tunes update muziekbestanden onvindbaar


Gast

Aanbevolen berichten

Sinds de laatste I-tunes update krijg ik de volgende melding als ik een nummer uit de bibliotheek wil afpselen:

<< Het nummer **** kan niet worden gebruikt, omdat het originele bestand niet is gevonden. Wilt u ernaar zoeken? >>

Nergens in "mijn muziek" map, "iTunes" map, enz vind ik de bestanden terug! Wel de i-tunes lijsten, maar als ik op een nummer klik dan krijg ik weer die melding.

Door het verwijderen van de vorige I-tunes zijn die muziek bestanden toch ook niet mee verwijderd?? Dat zou een catastrofe zijn ...

EDIT: De nieuwe versie van I-tunes is niet met een 'update' gebeurd zoals de topic verkeerdelijk vermeldt. De vorige versie heb ik verwijderd en vervolgens een nieuwe gedownload.

aangepast door Jojo
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jojo,

Door het verwijderen van de vorige I-tunes zijn die muziek bestanden toch ook niet mee verwijderd?? Dat zou een catastrofe zijn ...

Hoogstwaarschijnlijk wel.

Voer een systeemherstel uit van het moment voordat u iTunes heeft verwijderd.

EDIT: De nieuwe versie van I-tunes is niet met een 'update' gebeurd zoals de topic verkeerdelijk vermeldt. De vorige versie heb ik verwijderd en vervolgens een nieuwe gedownload.

Dat wat verkeerd geweest (achteraf gezegd), updaten is beter dan de aanwezige versie verwijderen en vervolgens de recente versie downloaden en installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jojo,

Hoogstwaarschijnlijk wel.

Voer een systeemherstel uit van het moment voordat u iTunes heeft verwijderd.

Heb ik geprobeerd maar het is mislukt met de melding "er is een fout opgetreden 0xc0000022"

Dat wat verkeerd geweest (achteraf gezegd), updaten is beter dan de aanwezige versie verwijderen en vervolgens de recente versie downloaden en installeren.

Kleine correctie, ik heb een fout gemeld. Ik heb de oude I-tunes niet verwijderd en vervolgens een nieuwe versie gedownload. I-tunes had automatisch ge-updated.

Wat ik wél gedaan heb ik een programmaatje voor het omzetten van muziekcassettes naar computer -ION Tape 2 go – eigenhandig verwijderd en een nieuwe gedownload.

De recentere versie(s) van I-tunes ondersteunden ION niet meer waardoor het niet meer lukte om cassettes om te zetten naar de computer. Door een nieuwe versie van ION te downladen lukt dit nu wél weer.

Het lijkt mij onmogelijk dat een nieuw ION programma mijn bestanden op I-tunes zou gaan verwijderen.

Het blijft dus een mysterie waarom al mijn muziekbestanden verdwenen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jojo,

Heb ik geprobeerd maar het is mislukt met de melding "er is een fout opgetreden 0xc0000022"

Gaat het om dezelfde computer als bij deze topic?

Dat u geen systeemherstel kunt maken heeft wellicht te maken dat er mogelijk virus/malware aanwezig is op de computer.

Wellicht verstandig om te wachten totdat ander probleem opgelost is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jojo,

Gaat het om dezelfde computer als bij deze topic?

Dat u geen systeemherstel kunt maken heeft wellicht te maken dat er mogelijk virus/malware aanwezig is op de computer.

Wellicht verstandig om te wachten totdat ander probleem opgelost is.

Inderdaad.

Ik besefte helaas niet dat beide gelinkt zouden kunnen zijn aan eenzelfde probleem. Ik wacht wel tot het andere probleem opgelost geraakt. En dan uitzoeken of die muziekbestanden werkelijk weg zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O.K. Kweezie heeft mijn probleem van adblokker in de andere topic opgelost door JAVA aan te pakken. Super!

Ik stel echter vast dat daarmee is het probleem van verdwenen muziekbanden niet is opgelost.

Moet ik nu opnieuw proberen een Windows systeemherstel uit te voeren?

Of andere tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jojo,

Wat ik wél gedaan heb ik een programmaatje voor het omzetten van muziekcassettes naar computer -ION Tape 2 go – eigenhandig verwijderd en een nieuwe gedownload.

De recentere versie(s) van I-tunes ondersteunden ION niet meer waardoor het niet meer lukte om cassettes om te zetten naar de computer. Door een nieuwe versie van ION te downladen lukt dit nu wél weer.

Het lijkt mij onmogelijk dat een nieuw ION programma mijn bestanden op I-tunes zou gaan verwijderen.

Het blijft dus een mysterie waarom al mijn muziekbestanden verdwenen zijn.

Ik werk zelf niet met het programma van iON Tape2Go, ik weet dus niet: dat door eigenhandig verwijderen van het programma de iTunes Bibliotheek wel of niet is beschadigd en/of verwijderd.

Probeer het volgende:

Hopelijk heeft u een back-up van iTunes.

Dat kunt u nagaan bij iTunes Voorkeuren tabblad Geavanceerd.

Dan zou een vinkje geplaatst zijn bij Bestanden naar iTunes Media kopiëren bij toevoegen aan Bibliotheek

54130df4890f1-ScreenShot289.jpg

Ga vervolgens naar C:\gebruikersnaam\Mijn muziek\iTunes\Previous iTunes Libraries.

Plaatst de laatste back-up van een datum voordat u het programma iON Tape2go "eigenhandig" heeft verwijderd terug.

54130e1cc26f8-ScreenShot290.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jojo,

Ik werk zelf niet met het programma van iON Tape2Go, ik weet dus niet: dat door eigenhandig verwijderen van het programma de iTunes Bibliotheek wel of niet is beschadigd en/of verwijderd.

Probeer het volgende:

Hopelijk heeft u een back-up van iTunes.

Dat kunt u nagaan bij iTunes Voorkeuren tabblad Geavanceerd.

Dan zou een vinkje geplaatst zijn bij Bestanden naar iTunes Media kopiëren bij toevoegen aan Bibliotheek

Er staat géén vinkje.

Ga vervolgens naar C:\gebruikersnaam\Mijn muziek\iTunes\Previous iTunes Libraries.

Plaatst de laatste back-up van een datum voordat u het programma iON Tape2go "eigenhandig" heeft verwijderd terug.

Ik weet niet of ik u hier goed begrijp maar kan het volgende melden:

Als ik in die lijst (previous iTunes Library) naar een vorige -of zelfs de recentste- library kies dan daarop rechtsklik en 'vorige versie terugzetten' klik dan krijg ik het volgende bericht:

post-9491-1417705949,5263_thumb.jpg

Indien ik echter in de map iTunes rechtsklik op iTunes Library, en vorige versie terugzetten klik, dan krijg ik wél een mogelijkheid 'eerder dit jaar':

post-9491-1417705949,5607_thumb.jpg

Moet ik hier klikken op de toets 'terugzetten', ... of 'kopiëren'?

(Let wel, ik heb totaal geen kennis hoe een iTunes Library werkt, want ik zie overal wel een lijst maar als ik op een nummer klik meldt iTunes dat ze het bestand niet vinden...Ook indien ik op een nummer klik in een lijst van vorig jaar bijvoorbeeld... Ik weet dus niet aan welke lijst ik kan zien of er al dan niet bestanden inzitten / of aan gekoppeld zijn. Ik druk mij hier misschien wat moeilijk uit maar beter kan ik niet...)

aangepast door Jojo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar ik kan jou niet volgen.

De link waar je naar verwijst geeft dit:

----------------------------------

  1. Stop iTunes.
  2. Zoek uw externe harde schijf.
    Mac: op het bureaublad of in de navigatiekolom van de Finder.
    Windows: in Deze computer.
  3. Sleep de map iTunes (waarvan u al een reservekopie hebt gemaakt) van uw externe harde schijf naar de gewenste locatie in uw interne harde schijf. Het is aanbevolen dat u de standaardlocatie voor de map iTunes kiest. Deze is de volgende:
    Mac OS X: /Gebruikers/gebruikersnaam/Muziek
    Windows XP: \Documents and Settings\gebruikersnaam\My Documents\My Music\
    Windows Vista: \Users\gebruikersnaam\My Music\
    Windows 7 of 8: \Users\gebruikersnaam\Music\
  4. Open iTunes terwijl u de Option-toets (Mac) of de Shift-toets (Windows) ingedrukt houdt.
  5. Klik op de knop Kies bibliotheek in het dialoogvenster dat verschijnt.
    HT1751_2_iTunes_10-nl.png
  6. Selecteer de map iTunes die u zonet verplaatste naar de interne harde schijf.
  7. Klik op Kies (Mac OS X) of Openen (Windows) en kies vervolgens het bestand iTunes Library dat erin is opgeslagen.

Nadat u deze stappen hebt uitgevoerd, wordt iTunes geopend en uw iTunes-bibliotheek wordt teruggezet.

--------------------------------

Hier is sprake van een externe harde schijf waar mijn reservecopie zo moeten opstaan. Ik heb geen externe harde schijf. Ik weet niet waar mijn reservecopie staat en ik weet zelfs niet of ik wel een reservecopie heb.

Dit staat er in de iTunes map:

post-9491-1417705949,9002_thumb.jpg

En dit in de Previous iTunes Library:

post-9491-1417705949,9335_thumb.jpg

Als ik in een map een iTunes library lijst krijg voorgeschoteld, betekent dit dat in DIE map ook de feitelijke muziekbestanden -zouden moeten- zitten? Of is zo'n iTunes library enkel een lijst , zonder bestanden?

Hoe werkt dit alles eigenlijk?

Wat moet ik doen met de map iTunes die ik staan heb?

En waar moet ik ergens die andere bestanden dan aanklikken om in Itunes te voegen? Moet ik op zo'n iTunes library klikken? Maar als iTunes weg is dan heb ik die lijst ook niet meer...

Het enige wat ik heb is wat er in de iTunes map staat. Moet ik die map eerst naar ergens anders verplaatsen? Maar wat moet er dan in de plaats komen?

Je ziet, ik ben helemaal verloren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.