Ga naar inhoud

[OPGELOST] Ping.


rob

Aanbevolen berichten

Hello .

Deze middag heeft een technieker van telenet mijn internet verbinding en snelheid komen meten -- omdat mijn computer soms heel traag vooruit gaat bij het surfen ( niet altijd - op onregelmatige tijdstippen )

Hij gebruikte daar een program voor genaamd Ping .

Hij schreef in uitvoeren cmd ,

enter --en dan verscheen in dos

c:\documents and settings\Freddy>

de technieker typte daar nog een IP adres bij en het program begon te meten !!

We hebben opgemerkt dat er storingen waren van tijd tot tijd maar zeer onregelmatig -

Hij heeft me de raad gegeven eens te proberen met een vaste kabel ( niet draadloos ) om eens te testen of het mijn reuter niet is !!

Ik heb nu een kabel maar het probleem is , ik krijg dat program niet meer aan de praat --heb iets gevonden op google maar dat meet maar 30 sec. en stopt dan .

Dat andere program bleef continu meten .

Zo mijn vraag is : wat moet ik invullen nadat ik in uitvoeren cmd hebt getypt ???

Bij voorbaat dank , ik hoop dat ik het wa goed uitgelegd hebt :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon ping en enter geeft je een lijstje met de parameters die je kan meegeven.

Dit commando test enkel de bereikbaarheid.

ping pc-helpforum.be gaat 4 keer een testpakketje zenden en de antwoordtijd (in milliseconden) zie je na time.

ping pc-helpforum.be -t gaat blijven testpakketjes zenden tot je control+C indrukt.

ping pc-helpforum.be -n 50 gaat 50 testpakketjes zenden

Hoe kleiner de antwoordtijden hoe beter.

Als je echt de snelheid van je verbinding wil testen gebruik je beter de speedtest zoals Dikken voorstelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.