Ga naar inhoud

HELP AUB ??? PC start niet , voeding lijkt wel ok ???


gravis06

Aanbevolen berichten

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ik heb toch nog snel even proberen booten vanaf cdrom... CDROM staat op 1, HDD op 2 ..... NIKS blijft hangen op press DEL to enter SETUP..... en als ik probeer met enkel 1HDD ook hetzelfde .... als ik heel lang laat aan staan dan komt er weer ;

INVALID SYSTEM DISK

Replace the disk , and press any key ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit er een opstartbare schijf in je cd-rom?

Pc herstarten.

Dan zie je op een gegeven moment de tekst " druk op een toets om op te starten vanaf cd of dvd" verschijnen.

Druk dan bijvoorbeeld op de spatiebalk.

Ik zit weer ne stap verder .... bedankt daarvoor ... ik ga der nog geraken samen met jou !

Kijk ik kan opstarten met mijn windows CD ... maar bij installatie loopt hij vast bij bestanden overzetten.

Dan ben ik naar herstel gegaan ... eerst last known recovery of zo iets .... en nu bezig met systeemherstel maar daar loopt het ook blijkbaar vast .

Ik zie wel al mijn schijven en zelfs de partities en zo ... dan moet de PC toch niet kapot zijn of wel ...

kijk ik denk dat ik gewoon absoluut niet aan mijn HDD geraak om op te starten , maar door wat he ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een virus? Maar ........krijg je opstartherstel uitgevoerd vanaf je Windows schijf? Hoe je dat doet lees je hier.

Als bovenstaande niet lukt test dan ook eens je harde schijf.

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren.

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is het in godsnaam toch mogelijk gisteren kon ik opstarten met windows-CD en kon ook opstartherstel kon ik uitvoeren

hij vertelde me >>> gevonden hoofdoorzaak = het systeemvolume op de schijf is beschadigd

Deze ochtend probeer ik weer op te starten en niks .... enkel de voeding draait , de rest blijft stil en af.

Hoe kan dat nu toch ?

Mobo is in orde , das duidelijk ook de voeding en zo anders zou die gisteren niet gewoon starten toch ?

Kan het dat de hdd de storing geeft en daardoor de boel doordraait ???

groetjes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok .... IK HEB KUNNEN INSTALLEREN Maar !!! ?

Eigenlijk nog steeds problemen hoor nu leest ie mijn externe hdd niet meer en opstarten gaat ook steeds via een omweg .... en op internet geraak ik ook nog niet .

pffffffff.... ik ga PC gewoon door het raam gooien van de stress ..... nie normaal zeg !

ik wou morgen terug normaalnop de PC kunnen , maar het zal nog enkele dagen prutsen zijn .... en zonder hulp red ik het al helemaal niet .... wat ben ik blij dat Clarkie zo hulpzaam was om me toch al een eind verder te helpen.

Dus bij deze , nogmaals dank hoor Clarkie !

heeft iemand raad hoe ik mijn externe hdd aan de praat krijg ?

groetjes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren.

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

Op bovenstaande kwam nog geen antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een virus? Maar ........krijg je opstartherstel uitgevoerd vanaf je Windows schijf? Hoe je dat doet lees je hier.

Als bovenstaande niet lukt test dan ook eens je harde schijf.

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren.

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

oh ik had het verkeerd geinterpreteerd ik dacht dat je bedoelde dat ik de oorzaak moest zoeken waarom die geen herstel wou doen .... ok ik doe de test wel even !

aangepast door gravis06
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.