Ga naar inhoud

moederbord?


arthur575

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben van plan een nieuws processor te installeren ( AMD A8-5600K black edition).

Nu kan ik deze processor op ASRock N68C-S UCC (CPUSocket) dit moederbord installeren of moet ik een ander aankopen?

Indien ik een ander moet aankopen welk één?

En welke video kaart raden jullie mij aan een goedkoop maar krachtig videokaart ( om te gamen).

Alvast bedankt

Arthur575

[h=2][/h]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Arthur575,

Je topic zal hoogstwaarschijnlijk naar de subcategorie Aan- en Verkoopadviezen verplaatst worden.

De AMD A8-5600K black edition heeft een FM2 socket en ASRock N68C-S UCC moederbord ondersteunt enkel processoren met de socket AM2, AM2+ en AM3. De AMD A8-5600K is een "recente" processor van AMD terwijl het N68C-S UCC moederbord al tamelijk verouderd is. Je doet er dus het best aan om een nieuw moederbord van AMD aan te kopen dat processors met het FM2/ FM2+ socket ondersteund, maar let dan wel ook weer op dat dit moederbord in uw behuizing past !

Voor de videokaart hangt het natuurlijk af van het budget dat je ter beschikking hebt. In combinatie met de AMD A8-5600K black edition zou ik gaan voor de MSI R9 270 GAMING 2G of misschien iets goedkoper, de MSI R7 260X 2GD5 OC, maar dan wel van de R7 series.

. Misschien niet zo goedkoop, maar dan kun je wel weer eens een paar jaar verder met een recent moederbord, processor en videokaart.

Daarbij komt nog dat goedkoop gamen niet echt bestaat. Om op een deftige manier te kunnen gamen moet je wat geld durven uitgeven, vooral aan de GPU.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.