Ga naar inhoud

Beginners gaming pc


AGIG

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik zie het bos niet meer door de bomen...

Mijn 14 jarige zoon is aan het sparen voor een gaming pc. Wil games spelen als assassin's creed, far cry, walking dead, watch dogs, minecraft, enz... Ik weet zelfs ook helemaal niet als dit al 'zware' games zijn of niet. Helaas ken ik niets van al die kenmerken van grafische kaarten, moederborden, enz...

Kan nu een gaming pc overnemen met volgende kenmerken:

Asus M4A87TD EVO Turbobooster, AMD Phantom ||x4 965 processor (3.4GHz), Nvidia gtx550ti 4gb, 6GB Ram (3x2), 1TB harde schijf, USB 3.0 support. Is deze pc nog geschikt als beginners gaming pc? En kan deze pc bovenstaande games goed aan?

Kreeg ook 2 voorstellen binnen voor een nieuwe pc:

1. Amd athlon x4 750K, 8Gb DDR3 ram, Nvidia asus GT630 4gd3, 500 GB harde schijf.

2. Amd A8-6600K 3,9 GHz, MSI R7 250 1GD5 OC, 8GB DDR3 ram, 1TB Hybride harde schijf (SSHD), 80+Bronze Certified voeding

Kan er mij iemand een objectief advies geven betreffende bovenstaande pc's?

Alvast bedankt voor de hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag AGIG,

Welkom op PC Helpforum! ;-)

Wil games spelen als assassin's creed, far cry, walking dead, watch dogs, minecraft, enz...

Ik kan je al zeggen dat enkele van deze games (zie degene die gemarkeerd zijn) toch wel tot de zwaardere categorie behoren. Even de verschillende PC's bekijken:

Asus M4A87TD EVO Turbobooster, AMD Phantom ||x4 965 processor (3.4GHz), Nvidia gtx550ti 4gb, 6GB Ram (3x2), 1TB harde schijf, USB 3.0 support.
Kreeg ook 2 voorstellen binnen voor een nieuwe pc:

1. Amd athlon x4 750K, 8Gb DDR3 ram, Nvidia asus GT630 4gd3, 500 GB harde schijf.

2. Amd A8-6600K 3,9 GHz, MSI R7 250 1GD5 OC, 8GB DDR3 ram, 1TB Hybride harde schijf (SSHD), 80+Bronze Certified voeding

De processors en videokaarten uit deze PC's zijn niet slecht maar om deze games te kunnen spelen heb je eigenlijk een PC nodig die helemaal up-to-date is, niet té duur is en die dus een aantal jaren mee gaat, dat is eigenlijk het belangrijkste. Het is ook zoiezo aangeraden om een nieuwe PC te nemen...

Vul even dit lijstje in met zowel de vragen (in het vet gedrukt) als de antwoorden. Zo kunnen we een ideale samenstelling voorstellen, één die het best bij uw zoon past. Bovendien betaal je bij Azerty.nl als lid van PCH Forum geen verzendkosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarvoor heb ik een PC nodig? gamen + internet

Wat is mijn budget? 650 max

Een merkcomputer of een samenstelling? om het even

Ga ik overklokken? neen

Ga ik later upgraden? weet het nog niet

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? neen

Ga ik zelf assembleren? neen

Heb ik een besturingssysteem nodig? win 8

Ga ik zelf installeren? ja

Heb ik een voorkeur aan onderdelen? neen

Heb ik nog randapparatuur nodig? toetsenbord + scherm

Heb ik specifieke wensen? neen

Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? Belgie

Gr

- - - Updated - - -

Net nog een voorstel binnen gekregen voor een nieuwe pc...

[TABLE]

[TR]

[/TR]

[TR]

[TD]0[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]CPU[/TD]

[TD]AMD A8-6600K,sFM2 3.90GHz,Quad-Core,4MB,100W[/TD]

[TD]0[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DVD[/TD]

[TD]dvd rw 16x[/TD]

[TD]0[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]FLOPPY DRIVE[/TD]

[TD]kaartlezer[/TD]

[TD]0[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]HARDDISK[/TD]

[TD]120GB Solid State Disk[/TD]

[TD]0[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]HD RACK[/TD]

[TD]Western Digital HDD Caviar 1TB SATAIII 7200RPM 16MB Blue[/TD]

[TD]0[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]KEYBOARD[/TD]

[TD]nvt[/TD]

[TD]0[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]MEMORY[/TD]

[TD]8GB DDR3 RAM[/TD]

[TD]0[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]MAINBOARD[/TD]

[TD]MSI MB A88XM-E35 FM2+ MATX DDRIII GBLAN USB 3.0[/TD]

[TD]0[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]MODEM[/TD]

[TD]nvt[/TD]

[TD]0[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]MUIS[/TD]

[TD]nvt[/TD]

[TD]0[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]MONITOR[/TD]

[TD]nvt[/TD]

[TD]0[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]NETWORK[/TD]

[TD]onboard LAN 10/100/1000Mbit[/TD]

[TD]0[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SOUND[/TD]

[TD]onboard dolby digital[/TD]

[TD]0[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SOFTWARE[/TD]

[TD]Windows 8.1[/TD]

[TD]0[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SOFTWARE[/TD]

[TD]nvt[/TD]

[TD]0[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SOFTWARE[/TD]

[TD]nvt[/TD]

[TD]0[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SPEAKERS[/TD]

[TD]nvt[/TD]

[TD]0[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]VIDEO[/TD]

[TD]MSI VGA R7 260X 2GB[/TD]

[TD]0[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]COOLER[/TD]

[TD]nvt[/TD]

[TD]0[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]OTHER[/TD]

[TD]nvt[/TD]

[TD]0[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]OTHER[/TD]

[TD]Cooler Master G 600W

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is mijn budget? 650 max

Dan zal je met dit budget, incl. scherm, toetsenbord en besturingssysteem, niet echt een zware game PC in elkaar kunnen (laten) zetten...

Deze PC is misschien al iets beter dan de voorgaande PC's om mee te gamen. De R7 260x van AMD valt goed mee om recente games te kunnen gamen op één monitor want deze kaart bevat alleen al 2GB GDDR5. Dat in combinatie met 8GB RAM (DDR3) en de AMD A8-6600K moet dat wel lukken. De processor is misschien al iet of wat aan de oudere kant (één van de vorige series, nl. FM2) maar met deze kloksnelheid en vier kernen, moet het wel lukken. Verwacht wel niet dat je op de hoogste resoluties en grafische instellingen zal kunnen spelen.

Bovendien 1TB aan opslag is volgens mij zeker voldoende, en dan nog eens een SSD schijf van 120GB waar je bijvoorbeeld je besturingssysteem en veelgebruikte, zwaardere programma's op kan installeren voor een snellere opstart en het snellere laden van de programma's in vergelijking met als je ze op een HDD zou installeren.

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.