Ga naar inhoud

Geen wifi meer: Wifi-lampje blijft oranje:


sientje

Aanbevolen berichten

Hallo,

van de ene dag op de andere heb ik plots geen wifi meer op de laptop HP Pavilion 7. Het lampje op f12 blijft oranje branden. In de hardware zie ik een geel uitroepteken bij 'Teredo Tunneling pseudo-interface' met vermelding fout code 10.

Kunnen jullie me helpen aub?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide, heb ik al gedaan maar het probleem is niet opgelost.

Dit hieronder heb ik op internet gevonden maar ik begrijp het niet goed. Als jullie me het beter zouden kunnen uitleggen?

  • Start Menu: In the search bar, enter regedit
    HKEY_LOCAL_MACHINE
    SYSTEM
    CURRENT CONTROL SET
    SERVICES
    TCPIP6
    PARAMETERS

In the right panel, right-click disabled components and select EDIT

The value of the DWORD is ff meaning disabled.

Select DECIMAL on the radio button

Set the value of the DWORD to 0 (Zero)

Re-boot the computer.

The Teredo tunneling adapter problem shown in the Device Manager should have disappeared .

You can check for the correct operation by setting VIEW to Show Hidden Devices and expand the detail on the Network Adapter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via deze link zijn er een aantal tips terug te vinden, probeer onderstaande eens.

Ga naar start-> uitvoeren.

Typ er regedit, je komt nu in het register.

Maak eerst een back-up van het register, hoe je dat moet doen lees je hier.

Ga dan naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CURRENTCONTROLSET\SERVICES\TCPIP6\PARAMETERS

Klik dan in het rechter venster op disabled components met de rechtermuisknop.

Selecteer in het menu dat je dan krijgt aanpassen...

Verander de Dword waarde in 0.

Sluit het register en herstart je computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dit uitgevoerd, driehoek is weg alsook de volledige regel 'Teredo Tunneling pseudo interface' en ik heb geen wifi. Vervolgens heb ik de backup van register willen uitvoeren maar dat is niet gelukt wegens fout in toegang tot register.
Heb systeemherstel uitgevoerd en heb dus de regel ' Teredo...' terug met de gele driehoek. En nu?

De foutmelding was weg in apparaatbeheer? Waarom wil je dan achteraf een back-up van het register uitvoeren? Die had je ervoor moeten uitvoeren.

Waarom voer je systeemherstel uit want in bericht 3 vermeld je dat systeemherstel je probleem niet opgelost heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb systeemherstel uitgevoerd omdat ik die regel van 'Teredo interface ...'kwijt was en die backup van de register die jullie voorstelden niet werkte, dus heb ik geprobeerd om die Teredo interface terug te krijgen want die is toch nodig voor de wifi?? Ik heb met deze systeemherstel verder in de tijd teruggegaan. Dus nu heb ik die 'Teredoregel' terug met de gele driehoek en het uitroepteken. Dus noch systeemherstel noch die wijziging van de 'Dword' naar 0 heeft het probleem opgelost. Op internet merk ik dat dit probleem zich nog voordoet bij Windows 7, maar de oplossing is mij niet duidelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste leden, ondertussen heb ik eens rondgesnuffeld op uw forum en 'Speccy' gedownload en stel vast dat de temperaturen van de processor en moederbord te hoog zijn, 85 en 90°C. Ik denk dat ik de laptop best ergens binnen doe voor een grondige revisie. Wat denken jullie? Of kan ik dit zelf aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je springt hier wel van de hak op de tak maar....... te hoge temperaturen van een PC / laptop worden meestal veroorzaakt door een te hoog stofgehalte. Om dit op een veilige manier te verwijderen verwijzen we graag naar deze zeer duidelijke uitleg.

Neem de tips grondig door en doe het nodige om je systeem stofvrij te (laten) maken…nadien kan je ons dan de nieuwe resultaten van Speccy bezorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.