Ga naar inhoud

Installeren lukt niet


Drake

Aanbevolen berichten

goedendag,

Ik probeer windows 8.1 pro op me pc te installeren (clean install)

maar telkens als de blauwe windows vlag te voorschijn komt valt me laptop uit.

Heb het al geprobeerd met een dvd origineel en ook met een usb stick maar bij beide

gebeurt het.

heeft iemand misschien een idee hoe dat kan? want ik kom er helaas niet meer uit.

Bedankt .

Gr drake

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lukt onderstaande wel nog?

Als alles goed gaat, en je hebt je pc dus opgestart met de Windows 8-dvd, krijg je de boodschap "DRUK OP EEN TOETS ALS U DE COMPUTER VANAF EEN CD OF DVD WILT STARTEN".

Druk dan gewoon op een willekeurige toets (druk bijvoorbeeld op de spatiebalk).

Geef in je volgende bericht ook het merk, model en modelnummer van je laptop door.

Voer ook onderstaande uit.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je plaatst toch de dvd in je dvd-rom en herstart de laptop en drukt dan op een toets als er verschijnt: druk op een toets om op te starten vanaf cd of dvd?

Voor het modelnummer zou ik nog moeten weten wat er achter PSC staat.

Je hebt 8GB ram geheugen in je laptop, zat dat er in bij aankoop?

Windows 7 Ultimate (32 bit) is momenteel geïnstalleerd normaal zit er Windows 7 premium (64 bit) in.

Dus die ultimate is geen originele versie neem ik aan.

Je hebt 32 bit geïnstalleerd waardoor je het ram geheugen van 8GB niet volledig kan benutten. :hmmmm:

Is die Windows 8 wel een originele?

in de handleiding vond ik nog onderstaande, controleer of de opstartprioriteit juist staat.

post-23245-1417706017,5978_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Clarkie

excuus voor de late reactie maar toen ik je bericht las over dat geheugen dacht ik meteen dat zal het probleem zijn,

en ja hoor hij doet het :-) ik heb die er later bij gedaan maar heeft toch voor een probleem gezorgd helaas.

Nu 2 nieuwe bankjes gekocht van 4gb en hij doet het perfect.

Bedankt voor je hulp en reacties.

Mvg Drake

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.