Ga naar inhoud

Windows vernieuwen zonder bestandsverlies werkt niet


jmn

Aanbevolen berichten

[ATTACH]37608[/ATTACH]

En ja hoor, 't eerst BSOD is er weer. Zie log.

Heb ook even op de site van Dell lopen zoeken en daar vond ik deze:

===

PAGE FAULT IN NON PAGED AREA This stop code means the system tried to access a nonexistent piece of memory, almost always due to:

  • A driver trying to access a page of memory that is not present
  • A system service (ex. virus scanner) failing in an exceptional way
  • Faulty or incorrectly seated memory
  • Corrupted data on the hard drive

Use the Windows Debugger to pinpoint the exact cause of these errors.

Things to check

  1. If the Blue Screen error mentions a driver or library file, figure out what driver or program the file is a part of and either upgrade to the latest version or uninstall the driver or program.
  2. If the error happens during the startup process, try booting to the Last Known Good Configuration.
  3. If the error started appearing after a program or driver was installed, uninstall that program or driver.
  4. Try running a full hard drive and memory diagnostic after reseating the memory and hard drive data cables.

===

Wat te denken van de volgende redenatie:

Laptop is geleverd met W8.

Ondertussen geupdate naar W8.1

Maar zijn de drivers die er op stonden dan ook geschikt voor 8.1?

Ze verwijzen namelijk o.a. naar een driver probleem.

In een vorige thread is al een uitgebriede HD scan gedaan en een Memory-test die een hele nacht gedraaid heeft, maar waarbij geen enkele fout gevonden werd.

Of zou het mogelijk zijn dat het helemaal niet softwarematig op te lossen is? Dat er bijv. gewoon een nieuw mobo in moet ofzo? Of nieuw geheugen? Dat er geen fouten in zitten, maar gewoon niet lekker samenwerken? Zoiets?

Hebben jullie nog heldere ideeen?

Groet,

Johan

bsod.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, geen garantie meer.

Was een jaar. En hij is nu bijna twee jaar, denk ik.

In het begin ook wat troubles gehad. Toen is er (gelukkig nog wel in de garantie) een nieuwe mobo in gegaan en een nieuw scherm.

En W8 terug als je 8.1 gewend ben is wel een behoorlijke downgrade, vind ik. Die wil ik wel voor 't laatst bewaren...

Maar nu ik er over nadenk zou het best eens kunnen dat toen die bsod-problemen ontstaan zijn.

Ik zoek bij Dell nog eens verder. Maar je kunt die niet zomaar even bellen of mailen als dat niet in je garantie pakket zit, geloof ik.

J.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.