Ga naar inhoud

Telefoon verbindt niet automatisch met accesspoint


maxkoning

Aanbevolen berichten

Ik heb een aantal dagen geleden een Asus RT-N12 router aangeschaft om op zolder als accesspoint te gebruiken omdat het WiFi signaal op zolder erg slecht is.

Nu heb ik de router als accesspoint geconfigureert d.m.v. de DHCP server uit te zetten, de wireless settings hetzelfde in te stellen als de router beneden en een vast ip aan de router toegewezen.

De accesspoint werkt prima met mijn iPad en laptop, maar zodra ik met mijn telefoon van boven naar beneden loop verlies ik het signaal compleet, en staat er verificatiefout opgetreden, dit geld ook voor wanneer ik van beneden naar boven loop, het lijkt wel of hij niet van router naar accesspoint en andersom kan switchen.

Als ik eenmaal beneden sta en de verbinding is weer weg, kan ik de verbinding wel weer tot stand brengen door op het netwerk te klikken en dan verbinden, maar hij zou gewoon automatisch naar de andere router moeten switchen naarmate je naar beneden loopt.

Hier een paar screenshots van wat ik op mijn telefoon zie als ik naar boven / beneden loop (Network_Home is ons WiFinetwerk)

post-24638-1417706045,5269_thumb.png

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit kan oplossen of hoe dit komt??

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Max Koning

post-24638-1417706045,4607_thumb.png

aangepast door maxkoning
Link naar reactie
Delen op andere sites

echt ALLE instellingen moeten hetzelfde zijn bij je router als accesspoint.

Het kanaal, de beveiligingsmethode (bijv. WPA2-personal), het wachtwoord, etc. Maar ook is het dacht ik belangrijk dat de verbinding hetzelfde is, daarmee bedoel ik dat je beneden niet over 'b/g' verbindt, en boven via 'n'. Als je een wat geavanceerdere router hebt, kun je dit soms vinden onder de noemer '802.11' met als achtervoegsel b/g/n/ac/u (of een combinatie van sommige)

Wat je ook kunt proberen is of je de 2e router -die je als accesspoint hebt ingesteld-, niet de modus 'accesspoint' of 'repeater' heeft. Hiermee kun je de router zelf laten zoeken naar draadloze netwerken en deze verder verspreiden met je router. De modus accesspoint heeft wel een kabel nodig en de repeater-modus niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.