Ga naar inhoud

PC start slecht op


roald 6

Aanbevolen berichten

De laatste tijd start pc slecht op en afsluiten is soms ook heel langzaam of helemaal niet.

Soms sluit ik af en als ik dan weer opstart dan doet hij niets of hij gaat tot aan het balkje met de groene streepjes en blijft daar staan.

Als hij bij het opstarten niets doet dan schakel ik pc uit of ik gebruik de startknop om te resetten en dat dan meerdere malen tot hij uiteindelijk opstart.

En als hij afsluit blijft hij soms gewoon staan en doet helemaal niets

Iemand een oplossing?

Tweede probleem maar dit is meer voor een ander topic maar om het makelijker te maken doe ik het hier.

Volgens mij is mijn netwerkkaart kapot.

Normaal werk ik altijd met kabel, maar krijg geen verbinding met internet en nu heb ik een wifistick in een USB poort gestoken en daar gaat internet wel op.

Kan ik die kaart testen?

Groetjes en alvast bedankt voor de eventuele reacties

Roald

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Probeer eens de pc op te starten in veilige modus.

Zodra de pc is aangezet, druk je herhaaldelijk op de toets F8 (kan ook F5 zijn).

Dan krijg je een menu met een aantal mogelijkheden.

Met de pijltjestoetsen kan je de selectie wijzigen.

Selecteer opstartherstel en druk enter.

Bevestig eventueel de gevraagde actie(s) en wacht tot de pc verder opstart.

Dat kan even duren.

Als de pc is opgestart en gebruiksklaar, zet hem dan weer af, wacht 1 à 2 minuten en start de pc op.

Kijk of het opstarten nu normaal verloopt.

De netwerkkaart zullen we later bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey kweezie,

Dit heb ik al meedere keren gedaan op volgende manier.

Als ik pc uitzette en terug startte, dan kreeg ik soms een scherm waarop stond: "windows normaal starten" of "opstartherstel" en daarachter stond dan "aanbevolen"

Dit heb ik meerdere keren gedaan maar zonder resultaat en ook via Start -->Programma's -->Systeemherstel.

Soms gebeurde het dat pc gewoon bleef staan bij opstartherstel en de meeste gevallen duurde het 3 à 4 uur

Wat hij ook soms doet is nietmeer terug keren uit slaapstand, reageert dan van geen kanten, moet hem dan opnieuw opstarten.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de pc toch opgestart is, werkt hij dan verder normaal?

Om wat voor pc gaat het; een laptop of een desktop?

Kan je ook het merk, model en juiste type van de pc opgeven?

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn 2 dingen die dadelijk opvallen.

1. je gebruikt nog een oude versie van speccy. Je kan de nieuwste versie downloaden met de link in mijn vorige bericht.

2. de temperatuur van de processor is véééééél te hoog (93°)

Te hoge temperaturen van een PC / laptop worden meestal veroorzaakt door een te hoog stofgehalte. Om dit op een veilige manier te verwijderen verwijzen we graag naar deze zeer duidelijke uitleg.

Neem de tips grondig door en doe het nodige om je systeem stofvrij te (laten) maken…nadien kan je ons dan de nieuwe resultaten van Speccy bezorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De temperatuur van de processor is nauwelijks gedaald.

Ook de harde schijf wordt te warm.

Er is dus een probleem met de koeling van de processor en waarschijnlijk ook met de inwendige luchtdoorstroming (airflow).

Kontroleer of alle ventilators goed draaien en of er geen hindernissen zitten bij de luchttoevoer of -afvoer.

Waarschijnlijk ga je de koeling van de processor moeten verwijderen en opnieuw monteren met nieuwe koelpasta.

Als je dat zelf niet ziet zitten, kan je hiervoor ook terecht bij een pc winkel met eigen hersteldienst.

Dat is dan wel niet gratis en je bent de pc enkele dagen kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.