Ga naar inhoud

externe schijf


leek

Aanbevolen berichten

Was gisteravond een backup aan het maken van een netwerkschijf naar een externe hd. De backup was voltooid maar het backup progr. was nog niet gereed met het controleren van de backup toen de netwerkschijf werd uitgeschakeld. Het aan- en uitschakelen van de netwerkschijf gebeurt nl. op ingestelde tijden.

In "Deze pc" stond daarna "Lokale schijf (E:) door het systeem gereserveerd", na "afsluiten en opnieuw opstarten" stond dit er nog steeds. Toen ik vandaag de externe hd aansloot meldde deze zich als "lokale schijf (M:)" omdat schijf E nog steeds als gereserveerd staat.

Ik kan alleen de naam van schijf E wel wijzigen van "Lokale schijf (E:) door het systeem gereserveerd" in "Lokale schijf (E:)" maar verder niets.

Hoe kan ik schijf E uit "Deze pc" verwijderen want die is niet aangesloten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De partitie "door het systeem gereserveerd" zal niet je externe schijf zijn, die partitie wordt aangemaakt bij de installatie van Windows.

via de toetsencombinatie Windows+ R krijg je een snelmenu links onderaan je scherm.

Klik er op schijfbeheer.

Maak een printscreen van schijfbeheer en plaats die afbeelding in je volgend bericht.

Hoe je een printscreen kan maken lees je hier, hoe je die in een volgend bericht plaatst hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste partitie (E) van schijf 0 daar blijf je best vanaf die wordt gemaakt tijdens de installatie van Windows.

Normaal is die ook niet voorzien van een stationsletter.

Dan heb je nog een schijf 1 (D) die volledig leeg is, ze staat vermeld als dynamische schijf wat ook standaard had mogen zijn.

Verder is alles in orde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie. Je bericht van 15:36 begrijp ik niet goed. Ik heb de pc herstelt met systeemherstel. Als ik nu de externe hd aansluit, krijg ik onderstaande situatie. Zo was het altijd, Lokale schijf (E:) was en is nu weer de externe hd waarop mijn backups worden gemaakt.

post-48497-1417706054,5739_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens schijfbeheer niet. (afbeelding bericht 5)

Je hebt aan de partitie die aangemaakt wordt tijdens de installatie van Windows achteraf een stationsletter toegekend, de letter E en is 350MB groot, dat is te zien in de afbeelding uit bericht 5.

Normaal is die niet voorzien van een letter en dus ook niet zichtbaar in je verkenner. Maar door die letter wel dus.

De D schijf is je tweede schijf.

Hoeveel schijven heb je aangesloten op het moment dat je de afbeelding uit bericht 7 gemaakt hebt?

Meer dan in bericht 5?

Voer ook onderstaande uit met de externe schijf aangesloten.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben net thuis. Zal morgen Speccy downloaden.

In bericht 7 is 1 externe hd, Lokale schijf (E:), via usb aangesloten tbv backup. In onderstaande afbeelding is de externe hd na de backup veilig verwijderd.

De afbeeldingen in bericht 7 en in dit bericht zijn de situaties die altijd zo waren, dus voor gisteravond (bericht 1 ).

post-48497-1417706054,9063_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.