Ga naar inhoud

[Nieuwe Router] Internet valt vaak weg


Tilvion

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal

Sinds kort heb ik een nieuwe router aangeschaft (TP-Link Archer C5 AC1200). Jammer genoeg geeft deze enkele problemen bij het verbinden van internet.

De voorbije week viel internet vaak weg. Soms vrij plots. Ik heb meerdere malen geprobeerd om de router te resetten (aan en uitzetten, internetkabel uittrekken), maar meestal tevergeefs.

Als ik in het netwerkcentrum van mijn PC kijk (ik gebruik Windows 7) en probeer verbinding te maken, krijg ik één van deze foutmeldingen:

  • DNS Server reageert niet.
  • LAN verbinding heeft geen geldige IP-configuratie.

Daarna probeerde ik de internetkabel rechtstreeks met mijn PC verbinden, zonder tussenkomst met de router, maar zelfs dat levert niets meer op.

Het enige wat ik dan kan doen, is mijn PC afsluiten, modem uitzetten en kabel uittrekken en vrij lang wachten (soms meer dan een uur).

Dit lost het probleem -soms- op, maar soms ook niet.

Meestal lukt het na 2 of 3 keer wel.

Ik kan natuurlijk alleen mijn PC aansluiten aan mijn modem, zonder de router te gebruiken, maar mijn andere huisgenoten hebben ook graag toegang tot internet via hun laptop.

Enig advies?

Alvast bedankt

Vriendelijke groeten :)

Tilvion

P.S.: als je meer informatie nodig hebt, aarzel dan niet om het te vragen! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij wan gedeelte kies je bovenaan op static of access-point

Vul daar zo in:

IP = 192.168.0.10

Subnet masker = 255.255.255.0

Default gateaway = 192.168.0.1

DNS indien je dat ook moet invullen:

195.130.131.3

195.130.130.131

Bij lan gedeelte dien je IP adres te wijzigen zoals 192.168.0.XXX maar niet 192.168.0.1

Normaal moet je netwerkkabel van modem naar AC1200 aansluiten op de vrije poort en niet op de aparte poort doch dat moet je testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.