Ga naar inhoud

Adserver krijg ik niet verwijderd uit Google Chrome


Aanbevolen berichten

post-51024-1417706061,8813_thumb.jpg

Beste Jion,

ik heb nog steeds malware als ik Google chrome start doorpopups die blijven verschijnen, ook websites die zelf openen wanneer ik gewoon mijn cursor in de zoekpagina plaats ?

Mijn afbeelding van de 3 tabbalden die altijd openen bij opstart Google chrome kun je nochtans zien in mijn vorige bericht net na "Dag Jion," ?(dunne afbeelding als je goed kijkt)

maar voor de zekerheid ook nog eens bij deze in bijlage.

Ook in bijlage stuur ik wat het programma "Spyhunter" nog steeds vind aan malware ?

hopelijk is er nog een optie ?

Alvast bedankt

gr Koen

post-51024-1417706061,8484_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Vreemd, ik krijg die afbeelding dus niet te zien... :hmmmm:

Wat Spyhunter betreft, dat programma heeft geen goede reputatie. Op resultaten van een scan met die tool, zou ik alvast niet vertrouwen.

Ga naar de site van ESET Online Scanner.

Klik op de knop “Run ESET Online Scanner”

In een apart scherm krijg je de vraag om EsetSmartInstaller te downloaden

Klik op de link van esetsmartinstaller_enu.exe en dan start de download automatisch op.

Kies voor “Download” van dit bestand.

Klik op “uitvoeren” van dit bestand esetsmartinstaller_enu.exe

Zet een vinkje bij “YES, I accept the Terms of Use”

Klik op “Start”

Klik op "Advanced settings"

Activeer "Enable detections of potentially unwanted applications".

Zet een vinkje bij de volgende opties:


  • Remove found threats
  • Scan archives

  • Scan for potentially unsafe applications
  • Enable Anti-Stealth technology

Klik op “Start”. De actuele virusdatabase wordt gedownload.

De computer wordt nu gescand. Dit kan best lang duren, heb dus het nodige geduld.

Na de volledige scan kan je de gevonden items bekijken via "List of found threats" en de items in quarantaine via "Manage Quarantaine". Klik op "Finish" om het venster te sluiten.

Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage. Dit logje vind je op de locatie C:\\Program Files\\Eset\\EsetOnlineScanner\\log.txt

Reset daarna je Google Chrome aan de hand van >>DEZE<< instructies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-51024-1417706065,4454_thumb.jpg

Jion,

Google chrome nu zonder reclame popups, is inderdaad gelukt !!! Waarvoor veel dank !

Enkel de 3 extra tabbladen staan nog steeds open als ik Google Chrome start ?

Heb gezien waarom je mijn afbeeldingen niet kon zien, ik stuurde telkens een "gif" bestand, maar ik zie dat het enkel "jpeg" bestanden moeten zijn.

Bij deze (en hopelijk zie je het bestand nu wel) de afbeelding van de 3 extra tabbladen?

Op dat probleempje na zijn we er denk ik ?

gr Koen

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-51024-1417706065,4731_thumb.jpg

Beste Jion,

dacht dat ik er vanaf was maar blijkt nu toch niet zo te zijn, van zodra ik op enkele verschillende websites ging kreeg ik weer popups.

Ik heb gezien dat onderaan bij die popups een "i" van info stond en heb daarop geklikt.

Het volgende (in bijlage) kreeg ik te zien ?

Misschien worden we daar iets wijzer van ?

gr Koen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koen,

er is opnieuw geen bijlage, noch afbeelding geplaatst hoor.

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Start 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe nogmaals met het onderstaande script.


  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
     
    CHRdefaults; 
    autoclean; 
    


  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter info: Betreft de afbeeldingen heb ik dit zoals je dit beschreef in één van voorgaande berichten via het icoontje (met boompje) geupload ? Ik zie ook al de afbeeldingen gewoon staan in alle voorgaande berichten ?

Hoe komt dit dan dat jij dit niet ziet op hetzelfde forum ? Dit klopt toch niet ? De afbeeldingen staan gewoon telkens boven mijn tekst ? is er geen andere mogelijkheid om de afbeeldingen tot bij jouw over te brengen ?

Ik zal morgen vragen aan mijn helpdesk (computerbedrijf) om mijn antivirus (trend micro) uit te schakelen want ikzelf kan dit niet, zij doen dit op afstand en uit veiligheid met een bepaalde code die ik niet ken en die ze voor al hun klanten gebruiken.

Ik voer dan nogmaals de scan met "zoek.exe" uit.

gr Koen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze topic eens via een andere browser geopend, en inderdaad, daar zie ik de afbeeldingen wel.

Heel vreemd, het ligt blijkbaar aan men addblocker... :argh:

ok, dan hoor ik morgen wel meer van je. Na het uitvoeren van Zoek, zal je merken dat Chrome terug gereset is naar de staat van een nieuw geïnstalleerde browser.

Je persoonlijke voorkeuren zal je daarna wel terug even moeten instellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Jion,

de scan door "zoek.exe" is terug uitgevoerd en voorlopig zie ik geen popup's meer verschijnen, "voorlopig" want ben iets voorzichtiger geworden.

Ook de 3 extra tabbladen zijn weg.

In bijlage het log bestand.

Ik vermoed wel dat het nu opgelost is maar zal nog even wachten tot na de middag om zeker te zijn.

ik laat nog iets weten !

gr Koen

[ATTACH]37962[/ATTACH]

zoek-results.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.