Ga naar inhoud

raar probleem met geluid koptelefoon, enkel gezoem bij vooraan inpluggen


Kurtt

Aanbevolen berichten

Ik heb een raar probleem met mijn koptelefoon. Wanneer ik deze vooraan in de groene opening, (dus waar het symbooltje van koptelefoon op staat) steek, hoor ik direct gezoem door de koptelefoon.

Wanneer ik echter de koptelefoon vanachter de pc in de groene opening steek (dus waar het symbooltje van koptelefoon op staat), hoor ik geen gezoem en werkt de koptelefoon perfect.

Hoe komt dat de groene opening vooraan wél gezoem geeft (storend, zelfs tijdens luisteren is er een gezoem bij stiltes) en als ik hem achteraan aansluit geen gezoem?

Hoe krijg ik het voor elkaar om ook bij vooraan insteken geen gezoem te krijgen? Want dat werkt handiger. Kabel hangt nu wat in de weg omdat ik de kabel langs achter moet inpluggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 a 5 jaar oud, alternate pc

Beestje werkt voor de rest goed, zit i7 core processor in.

Er zijn niet echt geluidsproblemen aan de voorkant, maar vanaf het moment dat je het vooraan insteekt, is er een gezoem (afspelen gaat correct, maar zodra er een stilte valt is er een gezoem). Vanachter geen problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit fysisch gezien wel degelijk een verschil tussen deze USB-poorten: de USB-poorten aan de achterzijde zitten rechtstreeks op het moederbord en de USB-poorten aan de voorzijde maken deel uit van de behuizing. Dit betekent dan ook dat ze via een kabel verbonden zijn met het moederbord ... meer connecties dus, welke de reden kunnen zijn van storingen.

Als een langere kabel (hoofdtelefoon) mogelijk is, dan is dit een mogelijke oplossing ... je kan ook de connecties van de voorste USB-poorten controleren en ze eventueel eens via een andere kabel verbinden met het moederbord om te kijken of dit de storing wegneemt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.