Ga naar inhoud

slechte kleuren printer


Aanbevolen berichten

Hallo,ik ben een beetje radeloos geworden.:bawling:

De kleuren van mijn printer stemmen helemaal niet overeen met de kleuren van photoshop.Ik wil zelf wenskaarten maken van mijn foto's maar de kleuren zijn afgeprint donker en dof.Ik heb al verschillende soorten fotopapier gebruikt,de print-instellingen gewijzigd(een gok).Niets helpt.

Ik werk met photoshop CS5 en heb een printer HP photosmart 6510.

Wat kan ik doen om mooie,helder kleuren te printen?

groet,

Els

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hoi Els

 

Jij zegt dat je print-instellingen gewijzigd hebt ( maar wat voor instellingen ??? ) en dat je verschillende soorten fotopapier gebruikt hebt enz...

Jij zegt ook dat kleuren van printer met kleuren van Photoshop komen ze niet overheen, ..... wat je mee bedoel ?

Dat kan gewoon niet ! deze kleuren hebben ze helemaal NIETS bij mekaar te maken als je een foto print en ook met allerbeste en hoogste instellingen van je printer, dan foto moet wel origineel uitkomen en kleuren zullen ze precies net zoals op gewenste foto intact blijven zonder veranderingen enz..

MAAR als jij dus zoals jij zegt donkere foto na uitprinten krijgt, dan die ligt aan je kleuren ( zijn ze origineel of niet ?? ) of aan verouderde ( ! ) fotopapier,

je kan nu als eerst nieuwe foto-papier proberen ( het maak 100% en helemaal niet uit, welke foto-papier type is ! ), en als je dat kan ook liever met origineel print patroon-kleuren, mocht je weer op donkere kant uitgeprinte foto krijgen, kijk maar dan of zijn geen en toevallig kleuren patronen verstopt of zoiets dergelijks ....( die heb je niet gedaan toch ?? ) ..

 

En die kan je natuurlijk via print-status-monitor instellingen doen .. kijk even onder plaatje met mijn zeer oude printer ( ongv. meer dan 10 jaar ofzo ! ) doe ik perfecte foto's met perfecte kleuren en op aller beste kwaliteit ingesteld ...

Dat is alleen maar voorbeeld met mijn oude printer dus ! ik heb geen zin nu mijn Epson Stylus Photo R3000 dezelfde ook je omschrijven, maar echte verschil met foto's maken is helemaaaaal niet ...

 

2akmf74.jpg

aangepast door LuRoy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk zeer lang met bijv. Corel PaintShop Photo Pro X3 ( alleen maar deze versie iets anders hoef ik niet, maar iets beter is er toch niet ! :D ) ..

Omdat bij deze versie heb je bijv. onderdeel Corel PaintShop Photo Project Creator dat heet , met die kan je ideale mooie wens-kaartjes felicitatie kaartjes enzv.enzv. met paar kliekjes maken ..

 

En bij Corel PaintShop Photo Pro X3 als ik een foto lichter helderder of contrast verbeteren naar eigen wens wil, doe ik zoals op onder plaatje je zien kan

 

 

erbcja.jpg

aangepast door LuRoy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.