Ga naar inhoud

Opstarten Vanaf Dvd


Aanbevolen berichten

Ik heb Zorin OS 9.1 64 bits gedownload in W7. Het programma bevindt zich nu in de map Downloads.
De gedachte is dat door vanaf de DVD 4,7 GB Zorin op te starten  ik GParted kan gebruiken om partities te maken.
Het volgende heb ik gedaan:
- Vanuit de map Downloads heb ik Zorin gebrand op de DVD
- Bij het opstarten van de desktop F2 gedrukt zodat de BIOS Utility-EZ mode zich opent.
- De regel “TSST corp CDDVDW SH-224DB” (DVD station) gemarkeerd om hem als eerte te laten opstarten en op enter gedrukt.
- Er verschijnt op een zwart scherm een knipperende cursor maar er wordt niet gestart vanaf DVD, ook niet na diverse pogingen.
 
Toen ik daarna in de verkenner naar de status van de DVD kijk zie ik 0 bytes geladen.
Wat doe ik verkeerd? Moet ik b.v. vanuit Downloads kopiëren i.p.v. branden?
Moet ik iets wijzigen in de Bios advanced mode misschien en zo ja wat?
 
 
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Jopie,

 

Het branden van het .ISO bestand op DVD doe je best met een brandprogramma zoals ImgBurn (klik er op om ImgBurn te downloaden) op de laagst mogelijke snelheid bijvoorbeeld: X4

 

- Open dus het programma ImgBurn en selecteer "Schrijf image bestand naar schijf".

- Bij "Bron" klik je op het gele mapje om te navigeren naar het .ISO bestand: dat wil zeggen dat je daar kiest wat moet gebrand worden bijvoorbeeld het Zorin OS 9 Core .ISO bestand.

- Bij "Doel" selecteer je de DVD-Brander (DVD-Station).

- Bij "Instellingen" selecteer je de brandsnelheid: 4x en 1 kopie

- Plaats een lege DVD in het DVD-station

- Klik op het brandicoon om het branden te starten.

 

Na het branden leg je de DVD van Zorin OS 9 in het station, start de computer opnieuw op en ga in het BIOS de opstart volgorde veranderen zodat de DVD-ROM eerst wordt gestart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Hensyr,

Bedankt voor het advie. Het is me nu gelukt. Blijkbaar werkt de optie "Branden" niet in W7.

Al gaande richting dual boot kom ik telkens weer een probleem tegen. Ik zal via mijn andere nog lopende onderwerp mijn volgende probleem inbrengen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.