Ga naar inhoud

Netwerk Valt Gedurig Weg


Lajos

Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren een nieuw Bbox gaan halen bij Belgacom.

Heb dus terug normaal internet.

Nu heb ik toch nog een vraagje. Ik heb nu internet via de Bbox en niet via mijn router: 

Cisco, Linksys, wireless N ADSL2+Gateway, WAG 160N

Wat moet ik doen zodat mijn router alles doorzend ipv Bbox. Ik heb alles aangesloten zoals oorspronkelijk. Moet ik een poort openen of iets dergelijks?

aangepast door Lajos
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het volgende:

Sluit de netwerkkabel van Bbox naar de tweede router in de vrije poort en dus niet in de WAN.

Als het dan nog steeds niet lukt om een verbinding te maken met de tweede router dan zit er niks anders op dan aansluiten op de laptop.

 

In principe moet je zo doen in de tweede router:

Bovenaan stelt je bridge in en vul dan zo in:

192.168.1.10

255.255.255.0

192.168.1.1

DNS

208.67.222.220

208.67.222.222

 

Netwerkkabel aansluiten op de vrije poort en niet in de aparte poort (geel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Bbox is in de kelder en is verbonden via een switch met de router die op 1°verdieping is.

 

Dus is de router volgens mijn al aangesloten, want aan de bedrading heb ik niets veranderd.

 

Zoals gezegd krijg ik de router niet meer te zien in het netwerk en kan ik het niet via de URL aanpassen.

 

Zal dan 2° optie worden, maar moest ik dan niet het mac-adres ingeven in de router?

 

Ik dan u bij voorbaat voor uw geduld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mac adres moet je alleen in BBOX ingeven als je dat ook deed met ander pc enz. anders hoeft dat niet.

 

BBOX is de hoofdrouter en Linksys is een subrouter.

Kijk of de netwerkkabel goed vastzit.

Linksys moet je wel opnieuw opstarten door de stroom even uit en aan te zetten anders kan BBOX linksys niet zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.