Ga naar inhoud

Blue Screens En Trage Laptop


Aanbevolen berichten

Dat klopt toch niet kweezie wabbit dat de laptop vanzelf opstart na een Blue Screen? Dat hebben we toch afgezet in de Opstart- en Herstelinstellingen?

Inderdaad, dat was ik even uit het oog verloren.

Dan volstaat het in principe om gewoon op enter te drukken om de pc te herstarten.

 

 

Test je harde schijf eens met HD Tune:

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry maar die geheugentest gaat mijn petje te boven. Uit de Bios blijf ik liever uit.

 

Ik ga morgen informeren bij de elektronicawinkel om de laptop volledig te laten reinigen binnenin. Soms draait de fan echt wel hard en ik denk dat daar ook wel eens het probleem kan liggen.

 

Bedankt kweezie wabbit voor al je hulp. Je hebt echt veel van je tijd in mijn laptop gestoken waarvoor dank. :adore:;)

aangepast door ameya
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft niet persé in het bios te duiken om de memtest uit te voeren.

 

Als je de memtest cd gemaakt hebt, stop die dan in het cd-station en herstart de pc.

Met een beetje geluk start de pc dan op vanaf de cd en ben je vertrokken.

Als het toch een gewone opstart wordt, herstart dan nogmaals maar druk dan enkele malen op de toets F12 zodra het opstarten begint.

Normaal krijg je dan een lijstje met daarin de harde schijf en het cd-station.

Met de pijltjes toetsen kan je dan het cd-station selecteren en dan druk je op enter.

Dan zou de pc moeten opstarten vanaf de cd en kan je de memtest uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.