Ga naar inhoud

HTML code Publisher


HenkSint

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of dit de goede plek is voor mijn vraag, maar ik stel hem toch.

 

Weet iemand waar MS Publisher de HTML code opslaat van een bestand extensie Pub.

 

Ik heb een goed werkende site aangemaakt met MS Publisher vanuit MS Office 2007.

 

Als ik hem vanuit MS Publisher publiceer op het web via het menu bestand, dan slaat hij op mijn 

lokale PC het bestand Index.html op en alle overige bestanden in de map Index bestanden.

Tot zover snap ik het allemaal en als ik dubbel klip op het bestand index.html dan opent de

website lokaal met Internet Explorer.

Als ik de bestanden upload naar het WWW met een FTP programma en ik open het vanaf die locatie wordt

de website ook geopend met Internet Explorer.

 

Niets aan de hand en alles werkt zoals ik het bedoeld heb met alle hyperlinks etc.

 

Maar nu wil ik een stukje HTML code toevoegen aan de bestaande HTML code van de website.

 

Dus tussen de head en/of de body plaatsen.

 

Maar is er iemand op de hele wereld, die mij kan vertellen waar MS Publisher de HTML code van het bestand ( website ) opslaat.

 

Is dat op de locale machine van mij, je zou haast denken van wel, maar waar slaat hij die code op, zodat ik die aan kan

passen met het programma kladblok of iets dergelijks.

 

Laat u mij even weten a.u.b., want ik ben ten einde raad.

 

Alvast bedankt voor de vele reacties,

 

m.v.g. Henk Sintnicolaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle bestanden met de extensie '.html' bevatten HTML code. Als je een website maakt in bijv. publisher dan maakt publisher voor elke pagina die je maakt een apart html bestand. Wil je dan een stukje html code toevoegen wat op elke pagina actief is, moet je dus AL die bestanden bewerken. 

Ik denk dat die index.html waar je het over hebt maar één van de X-aantal html bestanden is die je zult moeten aanpassen. 

Let wel op! Er bestaat een kans dat je de extra html verliest op het moment dat je het weer met publisher probeert te bewerken. Het kan zijn dat publisher de code niet herkent en daarom weg zal gooien.

 

Mag ik vragen waar het om gaat? Gaat het toevallig over de Google Analytics code die je moet toevoegen? Welke versie van publisher gebruik je?

 

En misschien een advies waar je iets mee kunt: Waarom gebruik je geen CMS? Zoals Wordpress, Drupal, Joomla, etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.