Ga naar inhoud

automatisch onderhoud in windows 8.1


Astrid1971

Aanbevolen berichten

hoi, mijn laptop is nu al drie dagen bezig met onderhoud.

ik had al extra aangevinkt dat ie dat snachts mag doen, en dan laat ik de laptop in slaapstand, en mag windows mijn computer activeren voor onderhoud.

als ik dan smorgens de laptop uit slaapstand haal staat het vlaggetje er nog steeds met het klokje, en is mijn batterij ver leeg. (asus had mij geadviseerd om de de laptop niet aan de stroom te laten in slaapstand)

als ik dan kies onderhoud stoppen dan heeft ie geen problemen gevonden, maar hij gaat wel steeds opnieuw onderhoud doen. het kost 55 procent van mijn processor, dus als ik m wil gebruiken moet ik het uitzetten.

weet iemand hoe lang dit normaal duurt? en gaat het vlaggetje met het klokje vanzelf weg als ie klaar is?

en wat ins hemelsnaam is ie dan allemaal aan t doen? ik heb een asus t200 ta met 32 gb voor windows.

 

ik wens iedereen een goed uiteinde en veel gezondheid voor 2015

groetjes astrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij zegt alleen onderhoud word uitgevoerd, verder niks. bij probleemoplossing worden er ook geen problemen gevonden.

in het onderhoudscentrum staat dat ie een keer in de week op zondag de optimalisatie en defragmentatie uitvoert.

maar voor 32 gb zal dat toch niet zo lang duren. lijkt mij

en ik vroeg me af of ie in slaapstand dan gewoon doorgaat met onderhoud of dat het dan onderbroken word

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat een vlaggetje heb je vermeld, als ik er op klik kan ik zien waar het over gaat.

 

post-9560-0-45156900-1419942429.png

 

Je kan zelfs van daar uit naar het onderhoudscentrum gaan en de instellingen wijzigen.

 

post-9560-0-34949500-1419942554_thumb.pn

 

 

Het wekelijks defragmenteren is echt niet nodig en indien de harde schijf een SSD schijf zou zijn voer je dat best NIET uit.

Defragmentatie 1 keer maand uitvoeren indien je regelmatig bestanden verplaatst of verwijderd is al genoeg.

Best doe je dit ook als de computer aan staat en niet in de nacht als je er zelf geen controle over hebt.

De slaapstand is bovendien iets dat ik persoonlijk nooit zal gebruiken.

 

Het feit dat er constant een vlaggetje staat is niet erg, staat er bij mij ook omdat ik Windows Update handmatig uitvoer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, dat klopt , dat vlaggetje staat er altijd, maar nu staat er constant een klokje bij, en geeft ie aan dat ie onderhoud aan t doen is.

als ik op het onderhouds centrum kijk, kan ik alleen het tijdstip aan passen, niet kiezen voor nooit, of uitzetten. wel kan ik berichten uitzetten, maar daar heb ik n niks aan. ik moet dus een manier vinden om de defragmentatie en optimalisatie uit te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 ik moet dus een manier vinden om de defragmentatie en optimalisatie uit te zetten.

 

Klik in de verkenner met de rechtermuisknop op je neem ik aan C schijf, kies dan eigenschappen->tabblad extra->optimaliseren.

Daar kan je de instellingen aanpassen/ uitschakelen.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi, ik heb op c/ eigenschappen / extra geklikt, en daar stond dat ie 19 dagen geleden is geoptimaliseerd, en defragmentatie heeft ie nog nooit gedaan omdat dat niet nodig is bij een ssd schijf.

dus wat dat vlaggetje met dat klokje dan wel was.... misschien een nieuwe virus en malware database voor windows defender.

die neemt iedere dag nieuwe definities met zich mee via windows update. ik heb nu de optimalisatie naar maandelijks gezet in plaats van wekelijks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 en defragmentatie heeft ie nog nooit gedaan omdat dat niet nodig is bij een ssd schijf.

 

 ik heb nu de optimalisatie naar maandelijks gezet in plaats van wekelijks.

 

 

Maar je hebt ze toch niet geactiveerd voor je C-schijf? Want je geeft zelf aan dat het om een SSd schijf gaat, uitzetten dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.