Ga naar inhoud

grootte windows map


louis14

Aanbevolen berichten

Mijn windows folder is 57 Gbyte.(volgens de eigenschappen van de verkenner)

De winsxs subfolder is 22 Gbyte maar ik heb gelezen dat je van de winsxs folder moet afblijven.

De system32 subfolder is 3,5Gbyte

Alle andere subfolders zijn maar Mbytes

Hoe kan die windows folder 57Gbyte zijn?

De schijfopruiming kan slechts 460Mbyte opruimen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vergeet blijkbaar je programma folders. Die zijn echt wel meer dan 'n paar MB's
Verder heb je mogelijk nog een grote "hybernate.sys" file in de root staan. Evenals een grote "pagefile.sys" Die files zijn normaal gehide. Hun groottte is afhankelijk van de grootte van je RAM geheugen en eventuele instellingen. Bij mij bv. 2 GB en 8 GB groot.

Installeer dit progje en je hebt het zo gevonden: http://www.jam-software.com/treesize_free/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de oorzaak gevonden van de grootte van mijn windows directory dankzij de tool Treesize (bedankt Veng)

Onder de windows dir zit er een dir namelijk installer die in verkenner niet te zien is (misschien hidden)

installer is namelijk 25 Gbyte groot.(met winxs:22Gbyte kom ik aan mijn totaal van 57Gbyte)

Naar het schijnt wordt installer dir door windows installer gebruikt voor het verwijderen van programma's:klopt dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.