Ga naar inhoud

Laptop gebruikt verkeerde grafische kaart


Leenders

Aanbevolen berichten

Hallo ik heb een probleem met mijn grafische kaart.

 

Ik heb dus 2 grafische kaarten in mijn laptop .

Amd Radeon HD 8610G
Amd Radeon R7 M260

 

En als ik dus een game speel of dergelijke lijkt hij ook altijd De Hd 8610G te gebruiken.

Want mn FPS op een oudere game gaan ook niet hoger dan de 100. en dat zou hij makkelijk moeten 
kunnen .

 

Iemand raad ? heb deze laptop sinds gisteren .

 

 

Alvast bedankt.

post-28911-0-27450300-1420484315_thumb.j

post-28911-0-72585300-1420484317.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Leenders,

 

Welkom op PC Helpforum !  ;)

 

 

Zelf beschik ik niet over AMD componenten, maar (indien je nog niet over deze software zou beschikken) download AMD Catalyst Control Center.

 

Normaal bij het opstarten van een game, schakelt het systeem automatisch over naar de meest-prestatie-leverende videokaart, in dat geval de R7 M260. Dat kun je ook herkennen aan het AMD CCC-icoon dat verschijnt in de rechteronderhoek bij het opstarten van het spel.

 

Zoals ik heb vermeld weet ik niet echt iets over deze AMD software, maar kijk eens hoe de instellingen ingesteld staan onder het tablad "Gaming" ? Kun je daar zoiets als "voor deze games R7 M260 gebruiken" aanduiden ?

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

 en kan er niks over terug vinden.

 

Over wat kan je niets terug vinden ? Over de instellingen van je AMD grafische kaart(en) ?

 

Normaal gezien wordt standaard de AMD HD grafische kaart gebruikt. Wanneer er een zware applicatie gestart wordt zal de geïntegreerde HD kaart een bepaalde geheugenlimiet bereiken waarna hij dit zware proces zal overdragen naar de 'betere' grafische kaart, in dit geval de R7 M260. Dit gebeurt vrijwel altijd. Zeker bij gaming. 

 

Waarom lijkt dit misschien niet zo ? Als ik je er aan mag helpen herinneren: de R7 M260 is al lang geen top grafische kaart meer, zeker niet meer bij het spelen van de modernere games. Ook is het misschien logisch dat deze kaart geen 100 FPS (meer) aankan, ook al gaat het om oudere games. Het hangt ook sterk af van de resolutie waarop je gamet.

 

Op deze pagina (onderaan) staan de resultaten (in FPS) van de recentere games, gespeeld met de R7 M260.

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.