Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik was in de veronderstelling dat het hier om een desktop pc ging en niet om een laptop.

Maar goed dat u het gevonden heeft en schoon heeft kunnen maken.

 

Komt dit lawaai van de ventilator? Wellicht iets te hard schoongemaakt, of er is iets tussen de ventilator gekomen.

 

Ik zou graag wat meer van het systeem weten voor we verdergaan.

 

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit zegt Speccy:

http://speccy.piriform.com/results/ClJ5i70byN0X1QgRstkoSxz

Het is idd het geluid van de ventilator, ik herken dat wel, want vroeger maakte die nog meer geluid en werd die ook echt warm. Ik vind dat die nu stukken minder warm is, ik veronderstel dat er wel een programmake is die dat kan meten? Ik had een dikke week geleden een temperatuur van 65 à 70° dus da's wat veel heb ik begrepen. Ik had dat toen kunnen zien tijdens het draaien van punt 21

dank je voor je hulp hoor, ik weet dat ik veel vraag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij geeft momenteel 77 graden aan, het is aan de hoge kant. Stond op dat moment de ventilator aan of nog niet? Als de ventilator aanstond dan is dit wel teveel. Als de ventilator nog niet aanstond dan zou het kunnen zijn dat hij elk moment aan kan gaan springen om af te gaan koelen, dan zou het minder erg zijn.

 

Als de ventilator zoveel lawaai maakt is het wellicht verstandig om hem binnen te doen bij een winkel zodat ze er eens uitgebreid naar kunnen kijken en eventueel de ventilator vervangen. Een defecte ventilator kan naast veel lawaai maken ook erg slecht koelen (omdat de lagers wellicht versleten zijn gaat hij trillen, daardoor maakt deze lawaai, en daarom functioneert hij niet goed omdat hij geen luchtdruk kan opbouwen)

 

 

De rest van de laptop is zoals ik zie (qua specificaties) nog niet echt aan vervanging toe, dus een simpele ventilatorfix zou alle problemen kunnen oplossen.

 

 

Haal alle persoonlijke data van de machine af (dus mocht hij helemaal gewist worden dat er niets meer van waarde opstaat).

Installeer windows opnieuw en zie of dan alle problemen weg zijn.

 

Als dat het probleem niet oplost dan moet het wel een hardeschijf of geheugen zijn, ondanks de tests die goed terugkomen.

 

 

lijstje om te doen in deze specifieke volgorde:

Data veiligstellen

Windows opnieuw installeren (en zorg dat alle drivers goed zijn geinstalleerd)

 

problemen met foutmeldingen en blauwe schermen opgelost?

--> ga naar de computerwinkel en zie dat ze de ventilator kunnen vervangen/repareren

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.