Ga naar inhoud

Vermoedelijk virus


Aanbevolen berichten

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
{5513F07E-936B-4E52-9B00-067394E91CC5};a
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Voer AdwCleaner nog eens uit.

 

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie)of Verwijderen (Nederlandse versie).
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.

Voeg dit logje toe aan je volgend bericht.
Anders is het hier terug te vinden C:\\AdwCleaner\\AdwCleaner[s5].txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, reclame gedoe is nu weg. Het enige wat nog vreemd is dat het beeldscherm wazig/niet scherp is. Eerder toen ik veel last van die reclame's had was dat ook zo. Ik heb zelf niets gewijzigd aan instellingen, van zoon weet ik dat niet zeker....Heb je daar nog een tip voor ? Bedankt iig voor je hulp om de reclame's weg te krijgen. Nu is het zo dat als zoon veel gamed dit soort rommel steeds ontstaat op de pc. Heb je nog een preventieve tip om dit te voorkomen of iets wat ik misschien standaard kan doen na bijv het weekend waarin veel gagamed wordt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik had vandaag een melding op mijn laptop van Avira, mijn antivirusprogramma dat er 2 virussen in quarantaine gezet waren.

 

De melding voeg ik toe: 

 

Het bestand 'C:\$Recycle.Bin\S-1-5-21-3259385576-842635084-2702505458-1000\$RY2DRV0.zip'
bevatte een virus of ongewenst programma 'EXP/CVE-2012-1723.A.4095' [exploit]
Uitgevoerde actie(s):
Het bestand verplaatst naar de quarantaine map onder de naam '56fcf1e7.qua'!

 

Nadat ik deze daaruit verwijderd had werkt mijn toetsenbord niet meer. Ik kan nu alleen nog werken via mijn schermtoetsenbord.

Ik heb ook al een systeemherstel gedaan maar zonder resultaat. Hoe kan ik dit probleem oplossen?

 

MVG

Ladybirds

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, reclame gedoe is nu weg. Het enige wat nog vreemd is dat het beeldscherm wazig/niet scherp is. Eerder toen ik veel last van die reclame's had was dat ook zo. Ik heb zelf niets gewijzigd aan instellingen, van zoon weet ik dat niet zeker....Heb je daar nog een tip voor ? Bedankt iig voor je hulp om de reclame's weg te krijgen. Nu is het zo dat als zoon veel gamed dit soort rommel steeds ontstaat op de pc. Heb je nog een preventieve tip om dit te voorkomen of iets wat ik misschien standaard kan doen na bijv het weekend waarin veel gagamed wordt ?

Probeer eens met ClearType in te stellen.

 

 

 

Ook werkt mijn printer niet. Als ik een printopdracht geef vanaf mijn vaste pc, gebeurt er niets. Vanaf mijn mobiele telefoon kan ik wel gewoon printen,

Probeer eens de printer opnieuw te installeren op de vaste pc.

 

 

 

Ik had vandaag een melding op mijn laptop van Avira, mijn antivirusprogramma dat er 2 virussen in quarantaine gezet waren.

 

De melding voeg ik toe: 

 

Het bestand 'C:\$Recycle.Bin\S-1-5-21-3259385576-842635084-2702505458-1000\$RY2DRV0.zip'

bevatte een virus of ongewenst programma 'EXP/CVE-2012-1723.A.4095' [exploit]

Uitgevoerde actie(s):

Het bestand verplaatst naar de quarantaine map onder de naam '56fcf1e7.qua'!

 

Nadat ik deze daaruit verwijderd had werkt mijn toetsenbord niet meer. Ik kan nu alleen nog werken via mijn schermtoetsenbord.

Ik heb ook al een systeemherstel gedaan maar zonder resultaat. Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Het bestand dat je noemt, zat in de prullenbak.

Normaal is er dan geen probleem als het door Avira wordt verwijderd.

 

Ga naar start, typ apparaatbeheer in het zoekvak en druk enter.

Kijk dan bij het toetsenbord of er foutmeldingen zijn.

 

Kan je ook het merk, model en juiste type van de laptop eens opgeven?

Misschien moeten we wel op zoek naar drivers en dan is het handig om te weten om welk toestel het gaat.

 

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gekeken zoals u voorstelde in apparaatbeheer maar kan mijn toetsenbord daar nergens terug vinden :-(

 

Pc gegevens:

Hewlett-Packard

Model: HP Pavilion g7 notebook PC

Classificatie: 5,6 Windows presentatie-index

Processor: Intel® Core i5-3210M CPV ad 2.50GHZ 2.50GHZ

Geheugen: 8,00GB 

Type systeem: 64 bitbesturingsysteem

 

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.