Ga naar inhoud

usb niet automatisch popscherm bij opstarten, maar wel bij inpluggen


Kurtt

Aanbevolen berichten

Is er een manier om aangesloten usb apparaten niet automatisch te laten opstarten na het opstarten van Windows? Je krijgt dan altijd een popupvenster van de aangesloten usb-apparaten bij het opstarten: wat wil je doen met het apparaat: verkenner starten, enz...

Je kan automatisch starten van usb inderdaad uitschakelen bij "standaardinstellingen voor media of apparaten wijzigen", maar dit betekent ook dat als je een (nieuwe of oude) usb stick aansluit, je dan niet meer het popscherm krijgt met de vraag: wat wil je doen,  en dat zou ik in zo'n situatie dan nét wél willen. Dus geen popscherm van de usb apparaten bij opstarten, wél weer bij het opnieuw inpluggen van (dezelfde of nieuwe) usb apparaten, maar dus nooit bij het opstarten, omdat dit telkens weer klikwerk is om die dialoogvensters/autorun schermen weg te klikken. Dus geen autorun boodschap van aangesloten usb apparaten bij opstarten, wel bij (handmatig) inpluggen. Zou dat mogelijk zijn?

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Kurtt. ;)

 

Volgens mij moet je per USB-stick / externe HDD te werk gaan ... niet getest, maar ik vond er info over via deze link (scrol naar beneden):

 

What DOES work is to disable autoplay from the drive itself!

Proceed as follows:

  • Enable viewing hidden files in Windows Explorer's options (if not already enabled)

  • Browse to the root of the drive

  • locate FILE autorun.inf and renanme it eg. to autorun.IDLE.inf

  • create a FOLDER named autorun.inf and set its attribute the HSA (Hidden + System + Archive)

  • Reset viewing hidden files in Windows Explorer's options, if required

That's it!

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanmaak van de autorun folder met eigenschappen werkt.

Ideaal zou zijn als alleen bij het opstarten de usb apparaten geen melding geven, maar als je HETZELFDE usb apparaat loskoppelt en weer inplugt, dat die dan wél weer het dialoogvenster geeft. Bij de autorun mapmethode is het alles of niets... Maar toch een goede tip! Misschien is er voor mijn 'probleem' geen eenvoudige oplossing.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Rekening houdende met de instellingen die je in Windows kan aanpassen en met de tip uit bericht #2 kan je je inderdaad de vraag stellen of er wel degelijk een oplossing is voor dit "probleem" ... kan USB Drive Letter Manager for Windows iets voor je betekenen ? ...

 

define autorun events depending on many different criteria

 

aangepast door Asus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor de late reactie, maar ik ben ziek geweest.

 

Zou iemand iets kunnen testen? Steek enkele usb apparaten in , herstart de pc en bekijk of je telkens voor élk van hen een opstartscherm/autorunvenster krijgt in Windows (dus dat je van die usb apparaten bij ELKE herstart van je computer die daloogvensters ervan krijgt).

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Kurtt,

 

ik hoop dat je ondertussen al wat beter bent ? ... ;)

 

Net getest met twee USB-sticks op Windows Vista Home Premium en Windows 7 Ultimate: na het heropstarten verschijnt het "Hardware veilig verwijderen icoontje" in de statusbalk, de sticks worden keurig weergegeven in de verkenner en het "opstartscherm/autorunvenster" verschijnt niet ... voor geen enkele van de sticks dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hoop dat je ondertussen al wat beter bent ? ...

 

Ja, ben aan het genezen. Nekpijn en zware verkoudheid. Bijna verlost van beide dankzij dokter :)

 

Net getest met twee USB-sticks op Windows Vista Home Premium en Windows 7 Ultimate: na het heropstarten verschijnt het "Hardware veilig verwijderen icoontje" in de statusbalk, de sticks worden keurig weergegeven in de verkenner en het "opstartscherm/autorunvenster" verschijnt niet ... voor geen enkele van de sticks dus.

 

Misschien voor het vervolg van de test een herstelpunt maken.

Surf bv naar krantenkoppen.  Als je nu in Firefox kiest voor Geschiedenis/Recente geschiedenis wissen... en dan alle vinkjes inschakelt (of zelfs maar één), en de pc opstart, dan krijg je miserie met het steeds laden van die dialoogvensters van elk usb-apparaat bij opstarten.

Als je er daarna vanaf blijft van die optie, herstelt de situatie zich weer en krijg je de dialoogvensters, zoals het hoort, niet meer bij opstarten. 

Maar ik gebruik soms die functie in Firefox. Alternatief? Of iets anders uitschakelen/inschakelen in Firefox? Mapopties?

 

Vreemd dat een webbrowser het gedrag van dialoogvensters van aangesloten usb apparaten kan bepalen... ???

 

Zou je dit eventueel ook kunnen testen?

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.