Ga naar inhoud

Prints met onnodig extra leeg blad


Aanbevolen berichten

Telkens als ik een afdruk maak wordt er een extra blanko blad afgeleverd. Dit gebeurt zowel bij gebruik van Thunderbird E-mail als Libre programma's. Naar mijn mening heb ik bij de instellingen van de afdruk niets vermeld over dat extra blad. Wat kan de reden zijn?

Mijn OS is Zorin Core 9. Mijn printer is een HP Deskjet 5740.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Jopie,

 

Sorry dat ik zo lang liet wachten op een antwoord.

Zelf heb ik nog geen printer aangesloten op een Zorin computer, zou ik toch wel eens moeten doen. 

 

Vraagje:

Als u een printopdracht geeft krijgt u dan ook een scherm "Afdrukken" te zien waarin u iets kan instellen voor het printen?

 

Zo ja kan u me daar een screenshot van geven en ook van de mogelijke instellingen als die op een ander tabblad staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag beste Jopie,

 

Ik heb een All-In-One HP Officejet J4580 geïnstalleerd op mijn Zorin OS 9 Core en ik had precies hetzelfde probleempje:

bij elke printopdracht twee vellen papier

 

Ondertussen heb ik het kunnen oplossen met in het Software center te gaan kijken naar software en heb daar onder Systeem de print-manager gevonden.

 

post-20448-0-63790500-1424043267_thumb.p

 

Ook heb ik in de terminal Cups geïnstalleerd

sudo apt-get install cups

Een van de twee heeft voor de oplossing gezorgd maar ik weet niet welke.

Ik denk niet dat het kwaad kan om beiden op de computer te hebben.

 

Maar feit is wel dat ik nu voor het printen kan kiezen hoeveel vellen papier er geprint worden:

 

post-20448-0-95034100-1424041429_thumb.p

 

Pagina instellingen:

 

post-20448-0-16881000-1424041527_thumb.p

 

Afbeeldingsinstellingen:

 

post-20448-0-17446400-1424041564_thumb.p

 

Printopdracht:

 

post-20448-0-07053900-1424041611_thumb.p

 

en nog twee instellingen:

 

post-20448-0-72178500-1424041670_thumb.p

post-20448-0-23697200-1424041688_thumb.p

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Hensyr,

 

Terminal cups heb ik geprobeerd op de aanbevolen manier te installeren en daarna de onnodige pakketten te verwijderen. Blijkbaar heb ik dat al eerder gedaan. Hoe gaat dat verwijderen in zijn werk van  die bestanden die niet meer nodig zijn? Zie terminal tekst hieronder:

_____________________

hennie@hennie-System-Product-Name:~$ sudo apt-get install cups
[sudo] password for hennie:
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd       
De status informatie wordt gelezen... Klaar
cups is al de nieuwste versie.
De volgende pakketten zijn automatisch geïnstalleerd en zijn niet langer nodig:
  kde-l10n-engb kde-l10n-es kde-l10n-nl kde-l10n-zhcn
Use 'apt-get autoremove' to remove them.
0 pakketten opgewaardeerd, 0 pakketten nieuw geïnstalleerd, 0 te verwijderen en 4 niet opgewaardeerd.
hennie@hennie-System-Product-Name:~$ apt-get autoremove
E: Kon het vergrendelingsbestand '/var/lib/dpkg/lock' niet openen - open (13: Toegang geweigerd)
E: Kan de beheersmap (/var/lib/dpkg/) niet vergrendelen. Heeft u beheerdersrechten?
hennie@hennie-System-Product-Name:~$

_______________________________________

 

Die printmanager heb ik ook geïnstalleerd. Geen resultaat. Ik zie ook geen enkele indicatie bij de printopties dat er iets teweeg is gebracht.

 

In je afbeeldingen van de printopties zie ik niet waar ik bij eventuele aantal-optie een iets kan beïnvloeden. Overal staat "1".

 

Ik zou je die screenprints wel willen sturen maar die afbeeldingen worden bij mij veel te groot voor het beschikbare tekstveld. Heb je advies?

 

Groet, Jopie

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Jopie,

 

Bijna goed gedaan op sudo na.

Je hebt de juiste opdracht gegeven om die bestanden te verwijderen: apt-get autoremove maar vergeten sudo er voor te zetten zodat u de rechten hebt om deze te verwijderen.

sudo apt-get autoremove

In de afdruk manager kunt u in afdrukbereik een bolletje zetten naast Pagina's en dan moet u kunnen kiezen hoeveel pagina's u wil afdrukken.

 

Om een afbeelding bij te voegen aan uw reactie volstaat het om op de knop "Meer Berichtopties" te klikken.

Klik vervolgens op "Browse" en selecteer de afbeelding.

Klik vervolgens op de knop "Voeg dit bestand bij".

En dan klikt op de zin "Voeg toe aan bericht".

 

Anders kan u de foto's via WeTransfer eens opsturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Jopie,

 

Aan de print-manager te zien is alles ok maar er is me wel iets anders opgevallen aan uw taakbalk.

HPLIP staat er niet in. (HP Linux Imaging and Printing)

 

post-20448-0-81687300-1424110929.jpg

 

HPLIP is het programma dat uw printer van HP stuurt.

Waarschijnlijk maar ik ben het niet zeker is dat de reden waarom er nog altijd twee vellen papier gebruikt worden (standaard printing opdrachten in Linux)

 

Ik heb HPLIP kunnen installeren op Zorin maar dat ging niet zomaar van een leien dakje.

De automatische installer van HPLIP werkt niet op Zorin OS (Zorin is nog niet ondersteund) ook al is dit een variant op Ubuntu

U moet dus HPLIP manueel installeren en daar voor moet u toch wel een beetje kennis hebben van Linux opdrachten.

 

Omdat ikzelf te weinig afweet van deze materie (ook al is het me wel gelukt) kan ik moeilijk over alles zeggen hoe het moet gaan.

Maar u kan proberen eerst de lijst af te werken van dependencies en die allemaal installeren met de synaptic pakket installer en daarna de automatische run van HPLIP uitvoeren.

Zo heb ik het gedaan alleszins en het werkte.

De automatische run instructies kunt u hier vinden: http://hplipopensource.com/hplip-web/install/install/index.html

 

Kanttekening bij de download van HPLIP:

Als u in Zorin OS 9 Core de download uitvoert van HPLIP komt dit progje in uw map downloads te staan en voor de automatische uitvoering van de installatie moet die dus op uw bureaublad staan

 

U kan dus eenvoudig het progje (HPLIP) knippen in uw map downloads en plakken in de map Bureaublad

Wanneer u dan een terminal opent en de automatische run wilt uitvoeren moet u "desktop" vervangen door "bureaublad" (is heel belangrijk)

 

bijvoorbeeld: inplaats van "cd Dektop" =

cd Bureaublad

en dan:

sudo sh hplip-3.15.2.run

daarna volgt u de instructies zoals hier beschreven: http://hplipopensource.com/hplip-web/install/install/index.html

 

Als er dependencies ontbreken zal u dit kunnen lezen in de terminal en moet u die alsnog installeren.

 

Als u vindt dat dit te moeilijk gaat worden vrees ik dat u verder moet met twee vellen papier bij elke afdruk.

 

Mochten er vragen zijn shoot! Ik ben altijd bereid meer info te geven als nodig mocht blijken.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.