Ga naar inhoud

Linux op oude Mac


Aanbevolen berichten

YLD staat idd niet in de lijst!Maar als je CentOS aanvinkt en dan op browse klikt en de ISO van YLD zoekt en en aanvinkt,gaat Yumi dan niet verder?

Spreek maar van CentOS,omdat ik YLD niet ken,maar zag in de link van Yanick iets van Cent.

mvg

post-23481-0-88841100-1424366052_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bericht ontvangen via de PCH Mailbox:

 

"Bedankt voor deze tip. Ik zie evenwel dat er ondersteuning is voor windows maar niet voor mac. Dus mag ik aannemen dat de stick niet door de mac herkend zal worden. Er is wel een alternatief: een 3.5" ATA behuizing met firewire (ik heb nog een reserve drive liggen) en dan de zaak booten met een van mijn distro's. Maar die dingen kosten zoveel als een occasie pc met windows geïnstalleerd en ik vind ze niet in tweedehands. Ik kan ook de reserve drive in de machine stoppen, maar ik ben niet handig genoeg om de 15 stappen door te worstelen die daarvoor nodig zijn (en een elektrische schok te krijgen!). Ik vrees dat de opties uitgeput zijn. Jammer, ik heb die machine jarenlang met veel plezier gebruikt. Vergeleken met pc's uit die tijd kan hij nog altijd zijn mannetje staan, het is de software die hem de das omdraait. Ik zal eens op een computerbeurs rond snuisteren, misschien vind ik daar een behuizing."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu kan ik totaal niet meer volgen,zal wel aan mij liggen.Ben ook totaal geen Mac kenner!

 

Ik zie evenwel dat er ondersteuning is voor windows maar niet voor mac. Dus mag ik aannemen dat de stick niet door de mac herkend zal worden.

Snap ik nog minder,mag ik je vragen op welke pc/laptop je YLD heb gedownload en welke pc maak je USB opstartbaar maakt  met Yumi,

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.