Ga naar inhoud

opmaak


snowi

Aanbevolen berichten

In Word van Office 2010 ontbreekt in de taakbalk bovenaan "opmaak".

Ik heb dan met de DVD Office 2010 een "herstel" gedaan, doch na heropstarten van de PC zonder gevolg.

Hoe krijg die "opmaak" alsnog terug in de bovenbalk?

 

Eerder stond diezelfde Office 2010 op Win XP geïnstalleerd en daar was het wel aanwezig. Nu met het overschakelen naar Win 8.1 op een nieuwe PC dus plots niet meer.

 

Weet iemand raad?

 

post-20197-0-86987100-1424611603_thumb.j

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De functie "opmaak" is standaard niet meer aanwezig vanaf Office 2007.

Dat tabblad verschijnt vanzelf als je bijvoorbeeld een afbeelding selecteert in je document.

 

Het heeft ook zeker niks te maken met een andere Windows versie.

 

Meer info in onderstaande links.

 

https://support.office.com/nl-be/article/Waar-is-de-functie-AutoOpmaak-d54e8ae4-c330-4918-af43-3d9f7d74373f

 

https://support.office.com/nl-nl/article/Het-tabblad-Hulpmiddelen-voor-afbeeldingen-1d2e8f37-922c-4032-b1c0-56c13ca50533

 

http://computertotaal.nl/smartphone/het-lint-aanpassen-in-office-2010-22213

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door (weeral…) tips/linken die ik van u kreeg, heb ik verder kunnen zoeken en dat leidde uiteindelijk tot een oplossing. :top:

 

Zo heb ik het voor mezelf genoteerd in geval van…

 

Kies het symbool bvb. pijl  en klik 2 x (!) op de pijl. Dan verschijnt bovenaan de te kiezen kleur en dikte in een vak zoals getoond op de 1ste  printscreen.  

Dan onder het vak op “vormstijlen” klikken met de rechtermuisknop, dat dan toegevoegd aan de werkbalk “snelle toegang”. De eerst volgende maal als ik dan bv. een pijl toevoeg via “symbool” (staat ook in werkbalk “snelle toegang”) hoef ik geen 2 x meer daarop te klikken. De pijl wordt geplaats en na klikken op het groene vakje zoals getoond in de 2de afbeelding verschijnt  het “keuzevak” waarbij je na klikken op de pijltjestoets vanonder, de verschillende kleuren en diktes kunt kiezen.

 

Ik weet dat het maar een lekenuitleg is en wel een heel simpele, maar als ik daarmee, als is het ook  maar één lid geholpen heb, ja dan ben ik al tevreden en heb mijn bijdrage tot een betere wereld volbracht. :)

post-20197-0-73550100-1424625746_thumb.j

post-20197-0-16250200-1424625755_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK. Maar ik wacht een tweetal dagen voor een eventueel nakomend antwoord en sluit dan steeds het onderwerp af.

 

En Clarkie, bedankt voor de hulp!

 

NB Bovenstaande tekst had ik ook al geschreven en dan op "sluiten" geklikt, maar dan sloot het topic wel...maar was ik ook de tekst kwijt.Dus terug ontsoten, deze tekst herschreven en pas na verzending terug naar het onderwerp gegaan en dan pas afgesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.