Ga naar inhoud

Combineren twee macro's


VDT

Aanbevolen berichten

Ik had een macro gemaakt, verwijzend naar een bestand waarvan ik de naamgeving zelf iedere keer aanpaste naar "tracklog". De originele bestandsnaam is bv: trackLog-2015-mrt.-11_07-14-59.csv.

Die macro werkt, zie bijlage Macro1.

Maar omdat ik dacht dat het ook mogelijk moest zijn voor Excel om naar een directory te kijken met verschillende bestandsnamen (data/tijd), ben ik gaan zoeken. Toen vond ik de oplossing zoals die in bijlage macro2. Die werkt ook.

Probleem is nu hoe de twee macro's te koppelen. Als ik alles bij elkaar in een macro zet werkt het (uiteraard) niet zomaar. Maar wat moet er veranderd worden zodat het wel werkt?

Alvast bedankt!

 

Macro1.txt

Macro2.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Lijkt blijkbaar een moeilijke te zijn. Nu heb ik het "opgelost" door twee knoppen te maken en de twee macro's achter elkaar te runnen. Kan volgens mij eleganter maar vooruit, het werkt zo ook.

Heb nog wel een ander probleempje, wellicht heeft iemand hier een oplossing voor.

Ik heb een kolom "D" waar data in staat in m/s. Dat zou ik omgezet willen hebben naar km/uur. Nu heb ik dit proberen op te lossen door in een cel 3,6 te zetten, dit te kopieren op kolom D, rechtsklik Plakken/Speciaal, vermenigvuldigen. Alleen wordt het maken van de grafiek, die ik in de tweede macro heb zitten, een zeer tijdrovende bezigheid omdat de sheet kolom D oneindig groot maakt (>100000 rijen, wat op zich logisch is).

Aangezien er niet altijd hetzelfde aantal rijen in een sheet staan kan ik hier dus geen macro van maken, althans ik zou niet weten hoe. Ook het plaatsen van 3,6 in een cel en de conversie in een andere kolom laten plaatsvinden kan ik niet "automatiseren" ivm het wisselend aantal rijen.

Vraag: is het mogelijk om data in kolom D met wisselend aantal rijen dmv formule of vba om te zetten naar km/uur?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb twee bestanden toegevoegd; tracklog kon/mocht ik niet als csv toevoegen, dus die heb ik ingepakt.

In de andere staan twee knoppen; via Rename wordt het logbestand aangepast naar tracklog.csv en met de andere (even pad aanpassen) wordt de data ingeladen.

Zoals je dan ziet zijn er in dit bestand 2077 rijen, maar dit wisselt dus per bestand en wordt kolom D aangegeven in m/s. Dit zou ik graag aangepast zien naar km/u.

Alvast bedankt!

Torque_New.xlsm

trackLog-2015-mrt.-18_13-32-32.rar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geloof dat ik er zelf uitgekomen ben. Voor wie het interesseert; heb eerst de Rename macro en daarna de Torque macro gerund. Vervolgens een macro opgenomen die de waarden in de GPS Speed kolom via END,SHIFT,ARROW DOWN vermenigvuldigt met de waarde 3,6 die ik in een random cel heb gezet. En als laatse een macro opgenomen, (met knop op de sheet), met de code sub CallMacros () waar de drie afzonderlijke macros in opgenomen zijn.

Mocht er nu iemand zijn die dit toch meer gestroomlijnd weet te maken, hou ik me aanbevolen, anders laat ik het hierbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.