Ga naar inhoud

Is dit mogelijk in excel?


Jellen

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Wij zijn een Garage , autohandel bedrijf wij zijn opzoek naar een programma voor onze werkfiche's rap te kunnen invullen, nu is dit zoals in het voorbeeld "werkfiche".

 

mijn vraag naar jullie is of het mogelijk is wanneer wij de nummerplaat invullen van de klant dat de rest van de gegevens(naam,merk,chasisnummer) volgen zonder in te voeren. En dat als ook de datum automatisch ingevuld word.

 

Graag wachtend op jullie antwoord!

Alvast bedant opvoorhand!

 

 

post-30362-0-27879800-1426754211_thumb.p

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik zou dat in een database zoals access doen.  Ik help je graag verder als dit wilt uitproberen.

Heb je nu een bestaande klantenlijst? bv in Excel?

Neen dit heb ik nog niet  Maar het zou vrij makkelijk moeten zijn om dit in te voeren (nieuwe klanten) want er komen er zeer veel bij en er gaan er ook weg. Is dit dan ook mogelijk om het aan een stock te hangen? bv. bij Reden: 1x banden dat dit afgaat van de stock? een stocklijst van banden heb ik in access.

 

Of verlang ik teveel? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er kan zoveel ....vraag is of jij er tijd wil in stoppen om dat zelf te maken?

Wat is je voorkennis? Kan je tabellen maken? Formulieren?

 

Ja ik wil er wel tijd instoppen (voor zover ik er heb) ik heb wat kennis, ik kan formulieren maken in acces dit heb ik al verschillende keren gedaan.

 

of is het makkelijker dit in acces te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een nieuwe Database en maak daarin 3 tabellen:

  • tblKlanten (KlantID, Naam, Voornaam, Adres.....en wat je zelf nog bij verzint)
  • tblVoertuigen (VoertuigID, KlantID, Merk, Kmstand, Chasis,....en wat je verder nog kan bedenken)
  • tblWerkfiche (WerkficheID, Datum, WerknemerID, Reden ......

 

Stop in al de tabellen wat gegevens om te testen en dan doen we de volgende stap

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een nieuwe Database en maak daarin 3 tabellen:

  • tblKlanten (KlantID, Naam, Voornaam, Adres.....en wat je zelf nog bij verzint)
  • tblVoertuigen (VoertuigID, KlantID, Merk, Kmstand, Chasis,....en wat je verder nog kan bedenken)
  • tblWerkfiche (WerkficheID, Datum, WerknemerID, Reden ......

 

Stop in al de tabellen wat gegevens om te testen en dan doen we de volgende stap

Ik heb alles aangemaakt en heb er wat gegevens in gestoken. ik heb meestal bij de data type text genomen behalve bij datum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je dat hier eens online zetten? aub

 

Bij tblWerkfiches  vergat ik nog het veld VoertuigID te vermelden zodat er een relatie kan gemaakt worden tussen tblVoertuigen en tblWerkfiches.

Ik heb alles gedaan bekijk even of ik fouten heb gemaakt.

post-30362-0-15431700-1427359442_thumb.p

post-30362-0-13884000-1427359445_thumb.p

post-30362-0-09120300-1427359448_thumb.p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou Klantnummer en Werkfichenummer een Autonummerming veld gemaakt hebben.

Voor ID in tblVoertuigen zou ik owel een autonummering owel het chassisnummer kiezen.

 

Het vervelende van tekstvelden als sleutelveld is dat je ze zelf moet verzinnen.

 

Het ware gemakkelijker geweest om de database zelf in bijlage te verzenden dan deze schermafdrukken.

Dat zou me een pak werk besparen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.