Ga naar inhoud

Is dit mogelijk in excel?


Jellen

Aanbevolen berichten

  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als je dan toch nummerieke waarde gebruikt in de ID velden van je tabellen,

Kijk je dan eens naar mijn versie en leg de relaties zoals in de afbeelding hierboven?

 

Een voorbeeld van hoe je relaties legt, vind je op

zo de relaties zijn er. wat doe ik nu?

post-30362-0-10096700-1427705293_thumb.p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu maak je een formulier om een klant aan te maken en een formulier om een voertuig in te geven.

Wil je aub telkens je gezipte database uploaden ipv een schermafdruk?

Zo heb ik gedaan zoals je zult zien heb ik nu een probleem: klanten invoeren gaan perfect maar wanneer ik dan de voertuigen invoer loopt er iets mis. Ik stuur u mijn database hoe ik deze moet zippen vind en weet ik niet sorry is het goed als ik ze gewoon doorstuur? alvast bedankt voor uw hulp!

test werkfiche.accdb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zippen is heel eenvoudig. Je klikt rechts op de database (als ze gesloten is), kiest uit het snelmenu : Kopiëren naar -> Gecomprimeerde map.
Je zal zien dat de grootte drastisch afneemt.

 

Ik heb het volgende aangepast:

- tblKlant heb ik tblKlanten genoemd->zo staan al de namen van de tabellen in het meervoud

- in tblKlanten heb ik Postnummer als veld toegevoegd

- Alle tekstvelden heb ik 50 tekens lang gemaakt

 

Formulieren heb ik wat aangepast respectievelijk heb ik ze frmKlanten en frmVoertuigen genoemd.

- bij frmVoertuigen kan je de klant kiezen in een keuzelijst.

 

Bekijk het eens? En probeer zelf deze formulieren een zo op te maken?

 

test werkfiche20150331.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zippen is heel eenvoudig. Je klikt rechts op de database (als ze gesloten is), kiest uit het snelmenu : Kopiëren naar -> Gecomprimeerde map.

Je zal zien dat de grootte drastisch afneemt.

 

Ik heb het volgende aangepast:

- tblKlant heb ik tblKlanten genoemd->zo staan al de namen van de tabellen in het meervoud

- in tblKlanten heb ik Postnummer als veld toegevoegd

- Alle tekstvelden heb ik 50 tekens lang gemaakt

 

Formulieren heb ik wat aangepast respectievelijk heb ik ze frmKlanten en frmVoertuigen genoemd.

- bij frmVoertuigen kan je de klant kiezen in een keuzelijst.

 

Bekijk het eens? En probeer zelf deze formulieren een zo op te maken

ik heb alle gegevens erin gestoken het werkt prima juist de kmstand bij voertuigen kan je niet invullen omdat deze continu veranderd deze moeet je kunnen invullen op de werkfiche. voor de rest werkt alles prima!

 

wat is de volgende stap?

test werkfiche20150331.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag is er komt een wagen binnen voor onderhoud?

Wat zijn de opêenvolgende vragen die je stelt voor je invult wat de reden is?

 

Ik heb voorlopig een paar formulieren erbij geknutselt. Het start met frmStart. Daarin kan je Klanten toevoegen en Voertuigen.
frmWerfichePerVoertuig toont de voertuigen met de lijst van werkfiches

frmWerkfichesVandaag toon alle fiches van vandaag (of een andere dag die je kiest) en je kan er toevoegen.

 

Er is absoluut geen controle op invoer en weinig of geen opmaak. Hopelijk heb je er wat aan.

 

test werkfiche20150401.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag is er komt een wagen binnen voor onderhoud?

Wat zijn de opêenvolgende vragen die je stelt voor je invult wat de reden is?

 

Ik heb voorlopig een paar formulieren erbij geknutselt. Het start met frmStart. Daarin kan je Klanten toevoegen en Voertuigen.

frmWerfichePerVoertuig toont de voertuigen met de lijst van werkfiches

frmWerkfichesVandaag toon alle fiches van vandaag (of een andere dag die je kiest) en je kan er toevoegen.

 

Er is absoluut geen controle op invoer en weinig of geen opmaak. Hopelijk heb je er wat aan.

waw! dit is al een heel mooi begin! Het ziet er goed uit! 

 

Wat eigenlijk de bedoeling is, dat ik het formulier werkfiche per voertuig open en dat ik daat juist de naam van de persoon moet ingeven als de naar er dan opkomt dat de rest van de gegevens volgen.

 

Voorbeeld: bij de 2de record geef ik in "De munster" wanneer ik deze naam kies dat de rest vanzelf komt zoals "chevrolet captiva" met nrplaat "1-abc-125" chasis nummer enzovoort.

 

Vervolgens geef ik u een voorbeeld van een reeds ingevulde werkfiche zodat je kan zien wat er bij reden wordt ingevult.

 

In bijlage een ingevulde werkfiche van de raad peter dit is een voorbeeld van een klein onderhoud.

 

Het lijkt mij heel moeilijk om bij reden het automatiche te laten verlopen omdat er zoveel verschillende dingen zijn zoals bv. niet op elke auto gaat 4 l olie op sommig gaat 5l op ander 3,5l het makkelijkste leek mij dat ik dit gwn handmatig kan ingeven. Als alle gegevens automatische verschijnen wanneer ik de naam ingeef is dit al een serieus werk gespaard.

post-30362-0-07479900-1427958176_thumb.p

test werkfiche20150401.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.