Ga naar inhoud

Is dit mogelijk in excel?


Jellen

Aanbevolen berichten

Vraag is er komt een wagen binnen voor onderhoud?

Wat zijn de opêenvolgende vragen die je stelt voor je invult wat de reden is?

 

Ik heb voorlopig een paar formulieren erbij geknutselt. Het start met frmStart. Daarin kan je Klanten toevoegen en Voertuigen.

frmWerfichePerVoertuig toont de voertuigen met de lijst van werkfiches

frmWerkfichesVandaag toon alle fiches van vandaag (of een andere dag die je kiest) en je kan er toevoegen.

 

Er is absoluut geen controle op invoer en weinig of geen opmaak. Hopelijk heb je er wat aan.

Het aller beste (lijkt mij) is dat als ik op de knop "werkfiche per voertuig" klik in frmstart dat ik dan een leeg formulier heb en dat ik dan de raad peter in geef en dat er automatisch opkomt volvo v50 , chasisnr. enzo bij reden is he makkelijk als ik alles manu kan ingeven en vervolgens kan afdrukken. Dit zou een (voor ons) perfect systeem zijn!!

 

alvast bedankt voor de geleverde inspannigen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

In dat geval moet je de database wat aanpassen:

Maak een tabel tblWerkficheDetails met de volgende velden : (WerkficheDetailsID, WerkficheID, omschrijving en prijs)

Leg vervolgens de relatie tussen tblWerkficheDetails en tblWerkfiches.

 

Dus pak eerst mijn exemplaar uit (rechts klikken en kies alles uitpakken), doe de aanpassingen, pak ze weer in (kopieren naar gecomprimeerde map) en zet hier weer online.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dat geval moet je de database wat aanpassen:

Maak een tabel tblWerkficheDetails met de volgende velden : (WerkficheDetailsID, WerkficheID, omschrijving en prijs)

Leg vervolgens de relatie tussen tblWerkficheDetails en tblWerkfiches.

 

Dus pak eerst mijn exemplaar uit (rechts klikken en kies alles uitpakken), doe de aanpassingen, pak ze weer in (kopieren naar gecomprimeerde map) en zet hier weer online.

zo ik heb nu alle stapen gedaan zoals je gezegd hebt. in blijlage het bestand me de relatie en de tabel.

test werkfiche03-04-2015.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

De relatie is niet ok. Je moet steeds een 1-op-veel relatie hebben als het mogelijk is. Daarvoor moet je referentiële integriteit afdwingen (vinkje bij het maken van de relatie )
Jij kan deze relatie niet maken omdat in tblWerkfiche WerkficheID een autonummering veld is en in tblWerkficheDetails is dat 'Korte tekst'

 

Dus

  • Open de relaties en verwijder de relatie die je maakte. (open relaties klik op die relatie en druk delete )
  • Wijzig in de tabel tblWerkficheDetails het veldtype WerkficheID  in numeriek (dat is nu korte tekst)
  • Leg dan de relatie terug en zorg ervoor dat je referentiële integriteit afdwingen aanvinkt.

Telkens je een andere versie hebt is het uitstekend dat je er de datum bij vermeld (zoals je nu deed) zo kan je steeds terug grijpen naar een vorige versie als er wat ernstig mis is.
Als je daarvoor het formaat  JJMMDD gebruikt blijven ze bovendien ook alfabetisch gesorteerd staan.

Liever test werkfiche2015-04-03 dan  test werkfiche03-04-2015.

aangepast door plx
Link naar reactie
Delen op andere sites

De relatie is niet ok. Je moet steeds een 1-op-veel relatie hebben als het mogelijk is. Daarvoor moet je referentiële integriteit afdwingen (vinkje bij het maken van de relatie )

Jij kan deze relatie niet maken omdat in tblWerkfiche WerkficheID een autonummering veld is en in tblWerkficheDetails is dat 'Korte tekst'

 

Dus

  • Open de relaties en verwijder de relatie die je maakte. (open relaties klik op die relatie en druk delete )
  • Wijzig in de tabel tblWerkficheDetails het veldtype WerkficheID  in numeriek (dat is nu korte tekst)
  • Leg dan de relatie terug en zorg ervoor dat je referentiële integriteit afdwingen aanvinkt.

Telkens je een andere versie hebt is het uitstekend dat je er de datum bij vermeld (zoals je nu deed) zo kan je steeds terug grijpen naar een vorige versie als er wat ernstig mis is.

Als je daarvoor het formaat  JJMMDD gebruikt blijven ze bovendien ook alfabetisch gesorteerd staan.

Liever test werkfiche2015-04-03 dan  test werkfiche03-04-2015.

Zo ik heb het herdaan en denk dat nu goed ligt

test werkfiche2015-04-03.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

aangepaste versie ->Werkfiche vandaag zorgt dat je een lijst krijgt van de werkfiche van vandaag ->Je kan ook een andere datum ingeven (klik na het invoegen van een andere datum op Enter)

Hallo sorry voor het late antwoord maar ik ben enkele dagen niet beschikbaar geweest. Ik had juist nog een vraagje ik denk dat ik me verkeerd uitgedrukt heb je hebt al uitstekend werk gedaan voor me maar ik zou eigenlijk gewoon een form moeten hebben zoals de "capture 1" Maar dat ik de naam kan ingeven en de rest volgt en ook de onderste tabel iets of wat wijzigen als dit kan ik zou graag gewoon 4 kolommen gehad hebben identiek zoals voorbeeld "capture2" dit moet niet automatische ingevuld worden dit vullen we telkens handmatig in.

 

Dus kort samengevat het formulier werkfishes per voertuig is perfect maar ik moet de naam kunnen ingeven of kiezen uit een lijst zodat de rest volgt en eronder ip werkficheld en voertuigid moet komen Aantal, Omschrijving, Eenheid, Prijs zoals capture 2

post-30362-0-64509600-1428653942_thumb.p

post-30362-0-43170100-1428654074_thumb.p

Link naar reactie
Delen op andere sites

aangepaste versie ->Werkfiche vandaag zorgt dat je een lijst krijgt van de werkfiche van vandaag ->Je kan ook een andere datum ingeven (klik na het invoegen van een andere datum op Enter)

ik heb zelf wat aangepast en geprobeerd alles is heel goed maar,  ik zou juist nog willen wanneer ik "frmnieuwewerkfishe"  open en ik kies de klant in de kleuzelijst dat is allemaal heel goed en wanneer ik het voertuig kies dat alle gegevens van het voertuig zichtbaar zijn op die fishe als dit nog zou lukken is alles zeer goed en is het klaar! Als je dit nog zou kunnen fixen dan is alles klaar! bedankt in ieder geval voor de moeite!

test werkfiche20150410.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

frmNieuweWerkfiche is bijgewerkt:

- Met de functie Dlookup() worden de gegevens opgezocht in op het formulier weergegeven.

We werken nu al enkele dagen met het systeem en alles werkt super! Hartelijk dank voor het werk dat je erin gestoken hebt! 

 

Ik had juist nog enkele vragen:

 

- Zou het mogelijk zijn om onderaan het formulier een vak te hebben met totaalbedrag ik heb nu record per record een formule dat de eenheidsprijs vermenigvuldigd met het aantal maar zou ik nu        onderaan een totaal kunnen hebben? 

- Er komen enkele fouten op : de eerste fout komt tevoorschijn wanneer je frmnieuwewerkfiche sluit iets met visual basic

                                                de tweede fout gebeurt wanneer je de knop op de knop print drukt 

 

Als je alstublief deze zou kunnen doen en fixen dan is het hele systeem klaar.

 

Nog een hartelijk dank voor de geleverde moeite!!!

Database werkfiche2015-04-15.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.