Ga naar inhoud

unbuntu/zorin


Gast fcbbrugge

Aanbevolen berichten

Dag fcbbrugge,

 

 

Vandaag geen problemen met Ubuntu!Wel eens andere muis genomen,meer als uur gewerkt!

Dan Zorin opgestart,ging niet van de eerste keer,dan kwam er update,moest herstarten,denk probeer eens met Lan adapter aangesloten!

Natuurlijk weer hoop foutmeldingen,zonder Lan,gelukt.

Snap er niks van,sluit ik Lan aan heb ik direct internet!!!

Gaat over deze Lan adapter , typ daar bij article number ua0025c, moet ik soms driver installeren ?Zo ja ,hoe doe ik zo iets?

Heb het zip bestand gedownload ,word er niet wijzer van!

mvg

 

In uw uitleg heb ik wat moeite om het te verstaan.

Als ik het goed begrijp heb je het volgende gedaan:

 

- USB Lan adapter aangesloten en computer herstart en foutmeldingen gekregen

- Dan computer herstart zonder USB Lan adapter zonder foutmeldingen

- Maar als je Lan aansluit heb je direct internet (dus adapter werkt goed dan?).

 

Kan u me wat meer duidelijkheid geven a.u.b.?

 

Wilt u ook eens de uitkomst van volgende command in de terminal eens geven?

lsusb

kopieer de tekst in de terminal en plak het hier in antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fcbbrugge

 

- USB Lan adapter aangesloten en computer herstart en foutmeldingen gekregen

- Dan computer herstart zonder USB Lan adapter zonder foutmeldingen

- Maar als je Lan aansluit heb je direct internet (dus adapter werkt goed dan?).

 

Kan u me wat meer duidelijkheid geven a.u.b.?

Veel meer kan ik niet uit leggen ,wat ook soms gebeurd ,dat is in het zwart opstart scherm ,laatste regel staat er reboot needed !

Zal morgen of .... je opdracht doen.

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fcbbrugge

 

- USB Lan adapter aangesloten en computer herstart en foutmeldingen gekregen

- Dan computer herstart zonder USB Lan adapter zonder foutmeldingen

- Maar als je Lan aansluit heb je direct internet (dus adapter werkt goed dan?).

 

Kan u me wat meer duidelijkheid geven a.u.b.?

Veel meer kan ik niet uit leggen ,wat ook soms gebeurd ,dat is in het zwart opstart scherm ,laatste regel staat er reboot needed !

Zal morgen of .... je opdracht doen.

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp enerzijds volkomen dat je de nodige tijd wil om één en ander uit te testen, maar anderzijds stelt Hensyr hier duidelijke en eenvoudige vragen omtrent de uitgevoerde handelingen ... vragen die perfect in real time kunnen beantwoorden denk ik dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fcbbrugge

Sorry Hensyr voor mijn vage antwoorden dan!

Maar ja de Lan werkt.

Misschien weer iets vaag,maar naar de updates van zorin,herstart met Lan ,verscheen iets in die aard van foutmelding

 

pciehp 0000:00:01.0:pcie04: Device 0000:01:00.0 already exists at 0000:01:00, cannot hot-add
pciehp 0000:00:01.0:pcie04: Cannot add device at 0000:01:00

 

de cijfers waren wel anders,maar van de tekst, ben ik90% zeker!en opstart ging niet verder!zo dus met powerknop pc uit gezet,dan zonder Lan, lukte het,Lan aansluiten en heb internet!

mvg

 
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fcbbrugge

Ik begrijp enerzijds volkomen dat je de nodige tijd wil om één en ander uit te testen, maar anderzijds stelt Hensyr hier duidelijke en eenvoudige vragen omtrent de uitgevoerde handelingen ... vragen die perfect in real time kunnen beantwoorden denk ik dan.

Asus,

Natuurlijk ben ik heel blij met Hensyr zijn hulp!Wat je bedoelt met real time,weet ik niet?Denk wel dat ik zo veel mogelijk antwoord en zijn opdrachten uitvoer toch!

Pc werkt nu in dualboot,met nog wat problemen(kleine)natuurlijk omdat je spreekt van testen,en ik teveel vragen stel, ja geen enkel probleem hoor ,dan zal ik het zelf moeten uit zoeken!

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fcbbrugge

Nog kleine aanvulling voorAsus,testen is het niet echt,deze mini pc wil ik echt werkend krijgen met Ubuntu/Zorin, niet denken dat ik Hensyr zijn tijd ga gebruiken tot het werkt!Wat heb ik aan drie pcs met Windows zeg het maar?

Dan zeggen nu gaan we terug naar Windows,echt waar niet!!!Testen doe ik in Vmware,stel bijna geen vragen dan,klooi ik maar,en google is ook mijn vriend,loop ik vast,ja dan klik al eens op het kruisje,beginnen terug!Vind persoonlijk Ubuntu/Zorin/Linux mint echt goed!Heb er nog ander getest,en er komen er nog!

Bedoeling is echt ,al wat ik gebruik in Windows,zien of het ook lukt in Linux,maar dit doe ik heel voorzichtig!

Wie weet zeg ik ,naar één tijd vaarwel tegen MS.

mvg

 
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fcbbrugge,

 

Maakt u zich geen zorgen, ik ben altijd bereid op uw vragen een antwoord te formuleren maar soms heb ik echt duidelijkheid nodig wat betreft het probleem.

 

Even samenvatten:

 

u begon dit topic met het probleem dat uw muis en toetsenbord niet werkten onder Zorin OS 9 Core

dit is naderhand opgelost als ik mij niet vergis.

dan blijkt de computer uit te vallen zonder eigenlijke redenen

dat is te wijten aan een hardware conflict nog niet nader onderzocht

nu blijkt het de Lan adapter die voor problemen zorgt

 

dus u begrijpt dat dit topic meerdere problemen moet behandelen die onrechtstreeks met elkaar verband houden maar wel om één en dezelfde computer gaan.

om bepaalde pistes uit te sluiten heb ik nauwkeurige informatie nodig, alleen zo kan ik in de juiste richting zoeken en oplossingen aanreiken.

ik kan immers uw computer niet zien van hieruit, u bent mijn ogen en u moet mij dan vertellen wat u ziet en leest bij foutmeldingen of copy paste doen.

 

De uitleg die u geeft in bericht #96 is goed en geeft al een bepaalde richting aan.

Daarom mijn vraag de lijst van USB apparatuur te geven met het command lsusb

code in terminal:

lsusb

geef ook maar de lijst van de pci kaarten

code in terminal:

lspci

copy paste de lijsten hier in antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.