Ga naar inhoud

slecht uitgevoerde/geplakte hyperlink in Word laat zich niet openen


snowi

Aanbevolen berichten

Als ik een url kopieer en deze als link in een Word-document plak, dan verschijnt die niet als link. Noch in het blauw, noch onderlijnd zoals het normaal is. Erop klikken om te openen werkt ook niet.

Voorbeeld:

https://support.office.com/nl-be/article/Hyperlinks-maken-0c2f680d-5f61-48b9-9f6f-894c6f3cab55#bm1

 

Doch als ik er nu met de rechtermuisknop op klik en de link markeer en  dan in het venster op "Hyperlink" en op de blauw gemarkeerde balk klik, verschijnt onderstaand venster en dan klikken op OK en de zwarte link wordt normaal in blauw omgezet en onderstreept weergegeven en kan nu wel geopend worden als link. zie printscreen a.u.b.

ScreenShot015.jpg

geeft dan:

https://support.office.com/nl-be/article/Hyperlinks-maken-0c2f680d-5f61-48b9-9f6f-894c6f3cab55#bm1... maar is wel lastig werken omdat zo bij elke link te moeten doen. Bestaande links in oudere documenten verschijnen normaal en laten zich ook normaal openen bij elke link.

 

 

ik heb de DVD Office 2010 Proff. laten "herstellen" alsook C: \ sfc-/scannow doch zonder resultaat.

Graag een oplossing a.u.b.

Daar ik met een nieuwe PC werk heb ik o.a. Microsoft Office 2010 terug nieuw moeten installeren en eveneens de autocorrectielijst in Access overgebracht. Deze werkt nu (na lang zoeken om die terug in gebruik te kunnen nemen...)gelukkig als voorheen. In Word zelf ben ik niet geweest. Ook de woordenlijst (Custom.dic) in Word ongemoeid gelaten. Geef ik maar mee als extra  info, want een foutje is natuurlijk vlug gemaakt. Maar waar en hoe...  

 

post-20197-0-85000200-1428099981_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, werkt jammer genoeg niet.

 

Nog meegeven dat ik na het kopiëren van een link naar een Word-document, ik altijd  enter zodat de link "bruikbaar" wordt. Gewoon de link kopiëren werkte tot hiertoe altijd goed zonder enige problemen. Maar ook nu geprobeerd via "invoegen" + "hyperlink",  maar werkt  niet.  Er zal dus  meer aan de hand zijn. Maar wat weet alleen (tot hiertoe) de Paashaas. ;)

 

Wel heel erg vermoed ik is, dat ik geen herstelpunt heb om terug te zetten naar eergisteren toen alles nog goed werkte. Per ongeluk de herstelpunten weggeveegd... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je Internet explorer gebruikt....

 

- Open Internet explorer. 
- Ga naar het menu Extra en kies Internetopties. 
- Op de tab Geavanceerd klik je onderaan op de knop Opnieuw instellen... 
- Klik nogmaals op Opnieuw instellen. 
- Klik op Sluiten en herstart internet explorer.

Opmerking:
Bovenstaande procedure kan ook volautomatisch gebeuren, door dit programma te downloaden en uit te voeren:
 reset IE naar standaardinstellingen (klik erop).
Meer info over het opnieuw instellen van IE, vindt u
 hier.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor het laattijdig antwoorden, maar ik heb wel goed nieuws.

 

’s Anderdaags heb ik (nog voor dat ik de mailbox opende..) nog eens Office-herstel gedaan en nu werkt het wonderwel terug als voorheen! Is dat nu door het volledig uitschakelen van de stroomtoevoer wat ik ‘avonds altijd doe en het dan “clean” heropstarten ’s morgens of wat dan ook, maar het feit  is dat het herstel nu wel goed werd uitgevoerd. Gelukkig werkt het nu terug optimaal.

 

Mijn dank alleszins aan de geboden hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.