Ga naar inhoud

Microsoft Sidewinder Joystick met Windows 7


Jive1

Aanbevolen berichten

Ik heb een Microsoft Sidewinder Force Feedback Pro zoals beschreven op http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Joystick_-_Microsoft_Sidewinder_Force_Feedback_Pro.jpg
Deze heb ik al sinds ongeveer het jaar 2000, en gebruikte die voor besturing van MS Flight Simulator FS2004 in Windows98. Nadien veranderde ik van PC, eerst met WinXP. Tenslotte veranderde ik nogmaals van PC, die Windows 7 aankon, maar waarbij deze MS Joystick niet kon gebruikt worden, omdat de aangepaste aansluiting ontbrak. Ik kocht een andere Joystick, maar kreeg langzaam aan heimwee naar de Sidewinder van MS. Ik heb dan een USB GameportAdapter aangeschaft en heb nu mijn Sidewinder aangesloten op mijn huidige PC, via die Adapter.
Maar een en ander loopt niet zoals het hoort...
1° Als ik de Sidewinder onder stroom zet en aansluit op mijn PC via die adapter, dan zie ik wel het kleine groene lichtje flikkeren, teken dat er stroom is ( denk ik, want ik heb de gebruiksaanwijzing edgl. niet meer om na te zien wat dat lichtjes juist betekenden).
2° Mijn PC detecteert de Joystick niet, en via het menu van mijn FS2004 Options - Controls krijg ik ook geen enkel teken dat de Joystick zou aanwezig zijn.
3° MS heeft de ondersteuning van de Joystick gestopt enkele jaren geleden, en mijn Advanced Driver Updater ziet ook niets, want die zegt dat alle drivers up-to-date zijn. Dus een officiële driver van MS is voorlopig op 't net niet te vinden, maar er moeten wel oplossingen voor bestaan.
De informatie van MS op http://support.microsoft.com/en-us/kb/841018 maakt me niet veel wijzer.
Wie kan me vertellen welke driver ik moet zoeken, of zelfs waar ik die kan vinden en dan installeren....

Bedant voor een antwoord en

groeten

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.