Ga naar inhoud

excel 2003 bestandslocatie


Brejen

Aanbevolen berichten

ik werk nog steeds met excel 2003 en wens dat te blijven doen.  In excel had ik de bestandslocatie gewijzigd  (verwijst naar een locatie op mijn nas).

Nu is onlangs die nas defect gegaan en heb ik een nieuwe aangeschaft.  Daardoor is dus ook de locatie dus gewijzigd.

In excel krijg ik nu een foutmelding (locatie bestaat niet) maar ik kan via de menu extra waar normaal de bestandslocatie gewijzigd kan worden niets meer aanpassen.  (telkens opnieuw de foutmelding dat de locatie niet beschikbaar is)

kan ik ergens anders in exclel 2003 die wijziging nog aanbrengen of hoe kan ik dit probleem oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik werk nog steeds met excel 2003 en wens dat te blijven doen.

 

Dat is niet verstandig.

MS Office 2003 wordt niet meer ondersteund door Microsoft vanaf 8 april 2014.

U ontvangt géén beveiligingsupdate meer, cybercriminelen maken gretig misbruik van deze situatie.

 

Upgrade / aanschaf naar een nieuwe versie MS Office versie 2010 of gebruikt een open source programma, zoals: LibreOffice bijvoorbeeld. 

 

In excel had ik de bestandslocatie gewijzigd (verwijst naar een locatie op mijn nas).

Nu is onlangs die nas defect gegaan en heb ik een nieuwe aangeschaft. Daardoor is dus ook de locatie dus gewijzigd.

In excel krijg ik nu een foutmelding (locatie bestaat niet) maar ik kan via de menu extra waar normaal de bestandslocatie gewijzigd kan worden niets meer aanpassen. (telkens opnieuw de foutmelding dat de locatie niet beschikbaar is)

kan ik ergens anders in exclel 2003 die wijziging nog aanbrengen of hoe kan ik dit probleem oplossen?

 

Bestandslocatie Excel 2003 wijzigen:

Start Excel op: Tabblad Extra en vervolgens Opties.

In het volgende scherm klik op Tabblad Algemeen.

Wijzig de Standaardbestandslocatie en klik vervolgens op OK.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die beschrijving die u hieronder geeft heb ik, zoals  vermeld, geprobeerd. Het is daar echter dat die melding komt dat de bestandslocatie niet ter beschkkiing is.  Maw ik kan daar geen wijziging doorvoeren vermits ik zo ver niet geraak;

is er een andere manier om de bestandlocatie te wijzigen of om de originele te verwijderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan de de NAS zichtbaar is de Verkenner?

 

Als u in Excel naar dat tabblad gaat dan klik met de muis in het veld bij Standaardbestandslocatie.

Verwijder wat in dat veld staat.

Het wijzigen van de Standaardbestandslocatie in Excel is echter dat u het pad handmatig in moet typen.

Typ vervolgens de nieuwe Standaardbestandslocatie in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan de de NAS zichtbaar is de Verkenner?

 

Op bovenstaande vraag is er nog géén antwoord.

 

Maak a.u.b. een screenshots alléén van de actieve scherm (dus zonder dat excel blad achtergrond).

 

5528bed0c2afb-ScreenShot619.jpg

 

Het is nu niet te lezen, veel te klein.

 

Is het mogelijk om een nieuw TEST- bestand te maken en vervolgens Opslaan als en ga naar de nieuwe bestandslocatie?.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nas is inderdaad zichtbaar in verkenner. Ik kan er via verkenner naar toe, maar ook vanuit excel als ik kies 'opslaan als'

ik kan die nieuwe nas echter niet als standaard bestandslocatie vermelden.

in bijlage heb ik enkele fragmenten.

 

post-11713-0-45264600-1428758177_thumb.p

post-11713-0-29228100-1428758183_thumb.p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt erop dat het te maken heeft met de rechten die nog niet goed is ingesteld.

Ik weet niet wat u al / nog niet heeft uitgevoerd.

Neem onderstaande links eens goed door, eerst goed lezen voordat u iets uitvoert.

 

NAS instellen

 

Basisbeginselen voor het delen van bestanden

 

Bestanden met anderen delen

 

Bestanden delen met een gedeelde netwerknaam

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.