Ga naar inhoud

Recorden via USB


Aanbevolen berichten

Ik heb een  Dell D 830 . Na 1 jaar valt mijn frank dat die micro ingang denkelijk mono is.

Steekt nu een jack stekker voor stereo.

Afspelen doe ik via de koptelefoon ,een jack maar deze zal stereo zijn.

Sinds een paar dagen bezig een plaatje te recorden via Audacity. Na een 10 tal oude pick ups,de 1 te zwak signaal,ggen 45 toeren ,enz, die met 4 draadjes kan je enkel in tape steken.Din stekker van 3 of 5 pennetjes durven ook  switchen van bezetting.

Kortom ,brom op mijn micro ingang, te zwak op 1 kant. nog maar eens aan de stekkers  frommelen.

Versterker   heeft een stereo geluid ,lap top=pros ?

Maar kan je opnemen via usb?.

Link naar reactie
Delen op andere sites

> Versterker   heeft een stereo geluid ,lap top=pros ? < daar mag je wel twee vraagtekens bij zetten....

 

via usb:heb er geen ervaring mee, maar er zijn volledig functionele usb-'geluidskaarten' te krijgen, dus opnemen zal daarvan ook wel gaan. 

blijft echter het probleem van de signaalsterkte.

het signaal van een pickup is altijd te zwak, daarom bevatten oude versterkers ook een aparte pu-ingang die een voorversterker voedt. 

kijk eens bij een kringloopwinkel naar een oud radiootje met pu-ingang voor een paar piek. dat zal meteen de kwaliteit ten goede komen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een bod gedaan op een externe geluidskaart,Phase 26 . Kan pu's af die geen voorversterking in de kop hebben. En ook regeling L & R. Is van '04 ,en usb 1 dacht ik ,maar dat is enkel wat snelheid.

Alleen nog een goede clickrepair en goede Hub. Mijn Trust hub heeft maar 4 aansluitingen en is een vod .Mijn Lacie HD moet ik rechtstreeks aansluiten anders vergeet hij veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die man had vandaag zijn prijs verdubbeld . Waarom doet hij zijn huiswerk achteraf(prijsvergelijking).

Ik moet het al niet meer hebben.

Mijn gedacht was dan een usb platendraaier (akai att023U),heeft zelfs een strobe. out is mp3 en .wav. Morgenvroeg haal ik hem op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.