Ga naar inhoud

SSD bij geprikt


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb in me ASUS N76V laptop, een SSD bijgeprikt.

(Samsung SSD 850 EVO)

Natuurlijk hem eerst aan mijn laptop gehangen en met het programma data migration software, mijn C:/ schijf laten clonen naar de ssd.

Daarna de SSD in mijn laptop gemonteerd en de BIOS instelling zo ingesteld dat hij opstart vanuit de SSD.

 

Nu ondervindt ik het probleem dat hij niet sneller opstart dan voorheen.

Bij het Game blijf de taakbalk in beeld, erg hinderlijk.

En mijn beeld blijft om de zoveel tijd even hangen.

 

Wat heb ik verkeerd gedaan, hoe los ik dit op?

 

 

Mijn E:/ schijf is de SSD

De C:/ schijf is de harde schijf die er al in zat.

 

post-31310-0-74369100-1432394043_thumb.j

post-31310-0-99261800-1432394185.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bouw zowel de SSD en als de HDD uit en zet de SSD op de plaats waar initieel de HDD zat ... start de laptop op met enkel de SSD ingebouwd en hernoem OS (E:) naar OS (C:) ... check opnieuw de instellingen in je BIOS.

 

Hoe is het nu gesteld met het de snelheid van het opstarten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de ssd nu dus op de plek van de harde schijf geplaatst en de harde schijf eruit gelaten. Hij start nu binnen enkele seconden op, typ mijn wachtwoord in en dan duurt het erg lang voordat er iets gebeurd. Krijg dan een zwart beeld en ik zie mijn aanwijzee van de muis en meer niet. Misschien omdat hij aangaf geen internet verbinding te hebben voor ik me wachtwoord van mijn account intypte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, hij blijft na het inloggen op zwart beeld hangen.

Hang ik mijn harde schijf er weer bij in, dan kan ik wel normaal inloggen.

Maar om de paar minuten wordt mijn taakbalk leeg, alle icoontjes verdwijnen voor een aantal seconden en komen dan weer terug.

Als ik op dat moment in de verkenner zit wordt die ook afgesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plaats de HDD terug, zodat je weer vanop je SSD kan opstarten.

 

Download en installeer Samsung Magician 4.6 ... start Magician op, navigeer naar Secure Erase en maak (naar keuze) een opstartbare USB-stick of een opstartbare CD/DVD aan ... onderneem verder nog NIETS met dit opstartbare medium.

 

556146edd48c7-secure_erase.jpg

 

Verwijder nu alle eventuele aanwezige externe geheugendragers, navigeer naar schijfbeheer en maak er een duidelijke schermafbeelding van.

 

Schijfbeheer bereik je via Start -> rechtsklik op Computer -> Computerbeheer -> Schijfbeheer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het klonen van je HDD naar je SSD niet succesvol is verlopen, dat stond al vast ... maar nu blijkt ook dat er problemen zijn met je Windowsinstallatie.

 

Dan heb je twee mogelijkheden: ofwel kies je voor de kortste weg, zet je de laptop terug naar zijn fabrieksinstellingen (nadat je als je persoonlijke bestanden veilig hebt gesteld op een externe geheugendrager) en ga je dan - nadat we de SSD volledig gewist hebben - een nette Windowsinstallatie klonen ... ofwel kies je voor de langste weg en gaan we aan de slag met het opschonen van je bestaande installatie, op de HDD welteverstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.